מובילה לשינוי: הכירו את קרין ברכה בנימיני

להשתלב כמו כולם

קרין ברכה בנימיני, האחראית בהסתדרות על תעסוקת נשים עם מוגבלות, מספרת בטור אישי לרגל היום הבינלאומי לשוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות על הטיפול בבנה, ועל הפעולות שמקדם הארגון ליצירת שינוי תעסוקתי וחברתי

שלום לכולן ולכולם, נעים מאוד: שמי קרין ברכה בנימיני. אני בת 40, נשואה, אם לשלושה ומתגוררת בבת-ים. יש לי תואר ראשון בתקשורת ומנהל עסקים ותואר שני בטיפול באמצעות אמנויות.

היום הבינלאומי לשוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות מוקדש לקידום ההבנה כלפי אנשים עם מוגבלות ולעידוד השמירה על שלומם, כבודם וזכויותיהם. הוא נועד גם להגברת המודעות לשילובם של אנשים עם מוגבלות בכל היבטי החיים.

ביום הזה אני נרגשת לשתף אתכם כאן בסיפור האישי שלי. כשבני הבכור (תאום לא זהה מצמד תאומים, כיום בני 7) אובחן כלוקה באוטיזם בגיל שנתיים וחצי חשתי שחרב עליי עולמי. עברתי דרך ארוכה עד קבלת האבחנה. נעזרתי באנשי מקצוע רבים על מנת לקדם אותו, אבל אני עצמי נשארתי מאחור מאחר שלא דיברתי מספיק על התחושות והרגשות שלי.

לפני כשנה נפלה בחלקי זכות גדולה לעבוד בלשכת הממונה על תעסוקת אנשים עם מוגבלות בהסתדרות, לצד גיא שמחי. הוא לימד אותי לדבר על תחושותיי ולשתף את העולם בזכות הגדולה להיות אמא לילד עם צרכים מיוחדים. כיום אני מגדלת, מטפחת ובעיקר מקדמת את הבן שלי כדי שיום אחד יוכל גם הוא להשתלב בעולם התעסוקה.

אחזור רגע אחורה: בשנת 2009 התחלתי את דרכי בעולם העבודה המאורגנת באגף הנכסים של חברת העובדים השיתופית הכללית בא"י. ניהלתי את לשכת אגף הנכסים של מיקי גרמן יחד עם עו"ד יעקב טריפטו. עבדתי עם אנשים נפלאים, ובין היתר במהלך עבודתי גם חנכתי וליוויתי עובד עם אספרגר שהגיע דרך בית אקשטיין, ועזר לי בהתנדבות.

בשנת 2012 התחלתי את עבודתי בהסתדרות, וניהלתי את לשכתו של עו"ד טריפטו, שהיה אז ראש המטה של יו"ר ההסתדרות, וב-2014 ניהלתי את לשכתו בתפקידו כמנכ"ל ההסתדרות.

את התואר השני למדתי תוך כדי עבודתי כמנהלת לשכת המנכ"ל, אז כבר הייתי אם לשלושה במשרה כמעט מלאה. בהזדמנות זו אני רוצה להודות לעו"ד טריפטו שתמך בי מאוד לאורך השנים ולימד אותי רבות על ניהול, מקצועיות ואנושיות.

גיא שמחי, הממונה על תעסוקת אנשים עם מוגבלות בלשכת יו"ר ההסתדרות, אחראי על יישום ההסכם הקיבוצי של ההסתדרות לייצוג הולם של אנשים עם מוגבלות במקומות העבודה. ההסכם, שנחתם ב-2014, קובע שבמקום עבודה שיש בו 100 עובדים ומעלה, יש לדאוג לייצוג של 3% לפחות של עובדים עם מוגבלות. מתוקף תפקידו גיא פועל להנחת תשתיות ומציאת פתרונות לתעסוקת אנשים עם מוגבלות. המהלך נעשה בשיתוף עם המדינה, נשיאות הארגונים העסקיים, החברה האזרחית, עמותות, רשויות מקומיות ואנשים עם מוגבלות. גיא פיתח מודל אסטרטגי עירוני לתעסוקת אנשים עם מוגבלות, שפיילוט שלו מתקיים כרגע באילת ובראשון לציון. התוכנית צפויה להגיע בשנים הקרובות לכלל הרשויות המקומיות במדינה. בנוסף, אנחנו בדרך לכתיבת תוכנית ממשלתית שתייצר אחידות בעבודת כל משרדי הממשלה.

תמיד הערכתי את העבודה המאורגנת ואת הפעילות הענפה והחשובה של ההסתדרות. בגלל הסיפור האישי שלי אני מרגישה שליחות אדירה לעבוד לצד גיא והצוות – אדוארד פישקו ולילי סופר.

אין כמו מקום עבודה כדי לייצר תהליכי שינוי בבני אדם עם מוגבלות. כאחראית על תעסוקת נשים עם מוגבלות, התפקיד שלי הוא לקדם אג'נדה של הכנסת נשים עם מוגבלות למקומות העבודה. כמו כן, אני פועלת לשמירה על זכויותיהן של נשים עם מוגבלות, צמצום פערים והשוואת מעמד האישה עם מוגבלות בשוק העבודה. בנושא זה אנו נתקלים לעיתים גם בהדרה משולשת, למשל אישה עם מוגבלות מהמגזר הערבי. הפתרון הוא הכנסת נשים עם מוגבלות למקומות עבודה ושילובן בחברה, וכך יכירו אותן ויכירו בהן. ברגע שזה קורה, ההבנה שנשים אלו הן כמו כולם היא מהירה ומתגמלת לכל הצדדים.

נכונים לנו עוד פרויקטים רבים ומגוונים גם בשיתוף עם יו"ר נעמת חגית פאר וכל העוסקות במלאכת הקודש בנעמת לקידום מעמדן של הנשים בישראל על מנת להביא לשינוי חברתי ושוויון מגדרי בתעסוקה, בחברה ועוד.

לסיום, אני רוצה להודות מקרב לב על התמיכה שאנו מקבלים מיו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד, מנכ"ל ההסתדרות עו"ד אופיר אלקלעי ומנכ"ל שחר-און הילה קניסטר בר-דוד, שפועלת למען קידום נשים. התמיכה שלהם עוזרת לנו לייצר חברה ישראלית טובה יותר שמשולבים בתוכה נשים וגברים עם מוגבלות.

שלכן ושלכם,

קרין ברכה בנימיני

*הטור של קרין נכתב במסגרת הבלוג "מובילות לשינוי" אשר מארח מדי שבוע את מנהיגות העבודה המאורגנת בישראל. לקריאת טורים של מנהיגות נוספות, לחצו כאן

קרין ברכה בנימיני קרין ברכה בנימיני