יו"ר ההסתדרות לקראת "עוצרים ומזדהים": "אנחנו בנקודה קריטית, חייבים להירתם למען החטופים שלנו"

יו"ר ההסתדרות לקראת "עוצרים ומזדהים": "אנחנו בנקודה קריטית, חייבים להירתם למען החטופים שלנו"

ארנון בר-דוד שב על קריאתו לעובדים ולציבור הרחב לקחת חלק במהלך ההזדהות שיתקיים ביום ראשון הקרוב (14.1) בשעה 11:00 בבוקר במלאת 100 ימים ל-7 באוקטובר. "נעצור למאה דקות, לא נשבות, ונזעק את זעקת החטופים", הבהיר יו"ר ההסתדרות. עוד ועוד חברות, עסקים וגופים הודיעו שיצטרפו למהלך שיכלול גם אירועי הזדהות ועצרות בכל רחבי הארץ

 

"אנחנו נמצאים בנקודה קריטית, וכתנועה החברתית הגדולה בישראל אנחנו חייבים להירתם למען החטופים שלנו שבשבי חמאס", כך אמר לפני זמן קצר (ג') יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד בישיבת הנהגת הארגון במרכז נעמת בירושלים - בהתייחסו לאירוע "עוצרים ומזדהים" שיתקיים ביום ראשון הקרוב (14.1) בשעה 11:00. 

במסגרת "עוצרים ומזדהים" שיזמה ההסתדרות, יעצור המשק ל-100 דקות במלאת 100 ימים לשבעה באוקטובר. המהלך "עוצרים ומזדהים" נולד מתוך הכוונה לזכור ולהזכיר: לזכור את החללים שנפלו במלחמה, לזכור את העובדים שפעלו תוך סיכון ונפלו בעת מילוי תפקידם, לזכור את אלפי הפצועים והנפגעים, וכמובן להזכיר לעולם ש-136 ישראלים וישראליות נחטפו באכזריות ומוחזקים כבר 100 ימים בעזה.  

בהתייחסו ל"עוצרים ומזדהים" ציין בר-דוד כי ההסתדרות מקבלת תגובות תומכות ומעודדות מהציבור, שנרתם ליוזמה. "אני רוצה להבהיר: 100 הדקות שבהן נעצור ונזדהה עם החטופים ביום ראשון אינן השבתה. אף אחד לא יסגור מרפאות, בתי חולים, נמלי תעופה או תחבורה ציבורית. מדובר בעצירה של העבודה ל-100 דקות על מנת שהעובדים יזעקו את זעקת החטופים דרך העוצמה של ההסתדרות".

עוד אמר: "השבעה באוקטובר שינה סדרי בראשית. הרגו בנו, רצחו בנו, אנסו בנו והפתיעו אותנו. האויב אומנם ניצל אז את החולשה של החברה הישראלית, אך לא עוד. לכן אנחנו צריכים להיות מפוקסים ולראות כיצד בונים כאן מדינה טובה יותר. צריך לצאת מהמלחמה עם פוליטיקה אחרת, עם אחדות בעם ועם משהו שילכד אותנו, זוהי תפילתי ואני מקווה שנצליח לעשות את זה מהר", אמר יו"ר ההסתדרות.

בתוך כך, אחרי שחברות ענק כמו פייסבוק, אינסטגרם, תנובה, פוקס וביג, הודיעו על השתלבותם ב"עוצרים ומזדהים", עוד ועוד חברות, עסקים וגופים הודיעו על הצטרפות ליוזמת 100 הדקות, שבמסגרתה ייערכו שורת אירועים מיוחדים בכל רחבי הארץ. בין היתר תתקיים צעדה מבית ההסתדרות לכיכר החטופים; עצרת הזדהות מרכזית בכיכר ספרא בירושלים, עצרות ברחבת ההסתדרות בבאר ובחיפה, וברחבת היכל התרבות בנהריה.

יו"ר ההסתדרות בישיבת הנהגת ההסתדרות בירושליםיו"ר ההסתדרות בישיבת הנהגת ההסתדרות בירושלים