ההסתדרות תעביר הלוואה של עד מיליון שקל למחלבות רמת הגולן

ההסתדרות תעביר הלוואה של עד מיליון שקל למחלבות רמת הגולן

יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד אישר להעניק את ההלוואה באמצעות קרן תנופה לצמיחה, ובכך למנוע את סגירת החברה ואת פיטורי עובדיה. הנאמנים שמינה בית המשפט מנסים למצוא רוכש חדש למחלבות שמעסיקות כמאה עובדים בשני אתרים, בקצרין ובעמק חפר

ההסתדרות תעניק הלוואה של עד מיליון שקל למחלבות רמת הגולן שנקלעו לקשיים כלכליים. ההלוואה, שאותה אישר יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד, לבקשת יו"ר איגוד עובדי המזון והפרמצבטיקה אליעזר בלו, תועבר מקרן תנופה לצמיחה, בכפוף לאישור בית המשפט.

מחלבות רמת הגולן עוסקות בייצור ושיווק חלב ומוצריו זה עשרות שנים. מפעל החברה נמצא באזור התעשייה קצרין והמרכז הלוגיסטי בעמק חפר, ובסך הכול מועסקים בהם כמאה עובדים ישירים. בצל קשיים כלכליים, ניסתה החברה לאתר משקיעים, אולם ללא הצלחה. משכך נכנסה להליכי חדלות פירעון, ניתן צו הקפאת הליכים ומונו לה נאמנים, רו"ח חן ברדיצ'ב ועו"ד אהוד גינדיס. על מנת לאפשר הפעלת החברה בתקופת ההקפאה ולמנוע את פיטורי העובדים נוצר צורך להבטיח את מימון ההפעלה של המקום.

כאמור, בעקבות פנייה דחופה של יו"ר איגוד עובדי המזון והפרמצבטיקה אליעזר בלו ליו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד אושר מהלך הסיוע לצורך שיקומה של החברה ומציאת רוכש חדש. נקבע כי ההסתדרות תעביר הלוואה של חצי מיליון שקל, אל מול מימון בגובה זהה שניתן על ידי בעלי המניות של המחלבות. ככל שיינתן מימון נוסף מהבעלים, תגדיל ההסתדרות את התמיכה – עד סך של מיליון שקל מקופת קרן תנופה לצמיחה. המהלך כפוף לאישור בית המשפט.

יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד: "ההסתדרות נרתמה לסייע מתוך רצון לדאוג לעתיד המפעל ועובדיו. נמשיך לפעול כדי להבטיח את חוסנם של עובדי התעשייה בכלל, ובפריפריה בפרט".

יו"ר איגוד עובדי המזון והפרמצבטיקה אליעזר בלו: "אני שמח שיו"ר ההסתדרות נענה לבקשתי ולבקשת עובדי המפעל, ושהקרן אישרה בהלוואה עם אופציה להגדלה. אקווה שהמחלבה תצא מהמשבר ושנבטיח את ביטחונם התעסוקתי של העובדים".

יו"ר מרחב כנרת בהסתדרות אבי גבאי: "אני רוצה להודות להסתדרות וליו"ר ארנון בר-דוד שמייד עם היוודע הקשיים במחלבות, נעתרו לבקשותינו וכעת העמידו את הסכום המכובד כדי לסייע במימון הפעילות תוך תנאי חשוב – שהיקף ההעסקה לא ייפגע ושלא יפוטר אף עובד. תודה לכל העוסקים במלאכה ובמיוחד לאליעזר בלו שמלווה אותנו באופן צמוד".

עובדי מחלבות רמת הגולןעובדי מחלבות רמת הגולן