הסכם קיבוצי באלישרא

במסגרת ההסכם: מספר העובדים המאורגנים יועלה בשנתיים הקרובות, תיערך קליטה עתידית של מהנדסים תהיה בהסכם קיבוצי המקנה ביטחון תעסוקתי לעובד, מסגרת תוקפם של הסכמי "רשת ביטחון" תוארך עד ל- 2017

 

הסתדרות עובדי המתכת החשמל והאלקטרוניקה, הסתדרות המהנדסים והסתדרות הטכנאים וההנדסאים חתמו על הסכם עם הנהלת אלישרא באשר להעסקת כ- 1000 עובדים.

ההסכם נחתם לאחר משא ומתן ארוך של ההסתדרות וועד העובדים שנמשך כשנתיים ובהנחייתו של יו"ר ההסתדרות, עופר עיני. ההסכם מבטיח את המשך העבודה המאורגנת ומהווה תקדים בקרב הקונצרן אשר בו מועסקים עובדים בהסכם אישי.

ההסכם מאריך את תוקפם של ההסכמים הקיבוציים בחברה עד לסוף מרץ 2013. במסגרת ההסכם: מספר העובדים המאורגנים שאינם מהנדסים יועלה בשנתיים הקרובות ולא יפחת מ- 90%. כמו כן, הוסכם כי כל קליטה עתידית של מהנדסים תהיה בהסכם קיבוצי המקנה ביטחון תעסוקתי לעובד וגמישות העסקה למעביד. בנוסף הוסדר נושא ההכשרות למהנדסים.

עוד הושג בהסכם: מסגרת תוקפם של הסכמי "רשת ביטחון" במסגרתם זכאים העובדים לפיצויים מוגדלים ולפנסיה מוקדמת מוערכת עד ליום 30.9.2017.  מוסכם כי עד סוף 2011 יפרשו מהחברה עד 100 עובדים.

כמו כן, הוסדרו זכויות העובדים עם המעבר של כלל עובדי הקבוצה לחולון בהליך שיסתיים עד 2013. במסגרתו, יינתן מענק העברה ופיצוי בגין הארכת זמן נסיעה.