הסכם קיבוצי בתיאטרון העירוני חיפה

איגוד האומנים של ההסתדרות חתם עם הנהלת תיאטרון חיפה, על הסכם קיבוצי המעגן את זכויות העובדים, משפר את תנאי העסקתם ושכרם. ההסכם נכנס לתוקפו הינואר 2008 ויחול במשך שנתיים והוא יכלול את כלל עובדי ושחקני התיאטרון. לרבות, השחקנים, מאפרים, מלבישות, עובדי הבמה, תאורנים, חשמלאים, עובדי מחלקת הסאונד ויוצרים.

על פי ההסכם, כלל השחקנים והעובדים בתיאטרון יועסקו לפי חוזה קיבוצי.

בהסכם נקבע כי אף שחקן לא יפוטר וההסכם הקיבוצי עבורם לא בוטל.

באשר לעובדים נקבע כי 16 עובדים יפרשו מרצון עם פיצויים מוגדלים עד 150%, 2 עובדים נקלטו לעבודה בעיריית חיפה ושלושה עובדים נוספים, יצאו לחל"ת וחזרו לעבודה.

עוד הוסכם כי תנאי העבודה והשכר של העובדים והשחקנים אשר הופחתו בעקבות תוכנית ההבראה מ- 2006, יוחזרו וזאת לא יאוחר מ- 1.1.09. כמו כן, העובדים והשחקנים יהיו זכאים לפיצוי חד פעמי בשיעור 5% בגין הלנת שכרם בשנת 2007.

עוד נקבע כי תינתן פנסיה מקיפה לעובד. התיאטרון יפריש 12% פנסיה והעובד יפריש 5.5% ממועד תחילת יישום ההסכם.

בנוסף, נקבע כי תינתן הכשרה מקצועית לעובדים על חשבון המעסיק.

בהסכם אף הוסכם כי הנהלת התיאטרון תאמץ את "התוכנית להפעלת תיאטרון עירוני חיפה" המוצעת על ידי נציגות העובדים וכי תוכנית זו תהווה את "חזון הפעילות האומנותית של התיאטרון" לשנים הבאות.

כל זאת ועוד הוסכם כי לדירקטוריון יצורף נציג מצוות השחקנים או העובדים בתיאטרון כמשקיפים. בנוסף, ההסתדרות תלווה בשנתיים הקרובות את התהליך על ידי יו"ר איגוד האומנים, דוד גלנוס ועל ידי נציג מהדירקטוריון.

 

התיאטרון העירוני חיפה הנו התיאטרון הרפרטוארי היוצר היחידי הקיים באזור שבין הרצלייה צפונה ועד למטולה ונחשב לחשובי התיאטראות בארץ ובעבר היה בין המובילים שבהם. בשנים האחרונות נקלע למשברים אומנותיים וכלכליים דבר שהביא לתחלופה גבוהה של מנהליו ואשר הצריך להפעיל תוכניות הבראה שונות.

בשנת 2008 נקלע התיאטרון למשבר עמוק במיוחד דבר שהביא להפסקת עבודתו של מנכ"ל התיאטרון ששימש גם כמנהלו האומנותי.

ההנהלה, כאחד מהצעדים אותם ביקשה לבצע החליטה לפטר כמחצית המועסקים ובהם את כל שחקני להקת השחקנים של התיאטרון.

בזכות בקשת ההסתדרות למתן צו מניעה זמני נגד פיטוריהם, ביה"ד האזורי לעבודה בחיפה, ביטל את פיטוריהם וכתוצאה מכך, נוהל מו"מ בין ההנהלה לבין נציגות העובדים שכללה את נציגי האיגוד הארצי, נציגי מרחב חיפה וועדי העובדים עד לחתימת ההסכם.