יו"ר ההסתדרות לעובדי טכנולוגיות להבים: "אם נצטרך, נחריף את המאבק"

יו"ר ההסתדרות לעובדי טכנולוגיות להבים: "אם נצטרך, נחריף את המאבק"

בצל ההודעה על פיטורי 900 מעובדי החברה והניסיונות מצד ההסתדרות למציאת רוכש, יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד ערך הבוקר ביקור תמיכה בשני המפעלים שבגליל המערבי. בר-דוד: "אני מעביר את המסר גם לראשי המדינה: מדובר במפעל ביטחוני שמייצר מוצרים שתורמים לביטחון ישראל. מדינת ישראל תצטרך את הטכנולוגיה הזו במצב של אמברגו"

על רקע כוונת ההנהלה לפטר מאות מעובדי חברת "טכנולוגיית להבים", הגיע הבוקר (ה') יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד למפגש תמיכה והזדהות עם עובדי שני המפעלים של החברה שבנהריה ובתפן. בר-דוד נפגש עם העובדים ושמע מקרוב על החששות והקשיים שאיתם הם נאלצים להתמודד מיום ההכרזה על סגירת החברה. בנוסף, נפגש יו"ר ההסתדרות עם הנהלת החברה ושיתף בנוגע לשיחות המתקיימות מול הרוכשים הפוטנציאלים. את הסיור הוביל יו"ר מרחב גליל מערבי בהסתדרות, אשר שמואלי.

יו"ר ההסתדרות לעובדי המפעלים: "באנו לראות איך ניתן לקדם פתרון לנושא. צריך להציל את המפעל. ביקשתי להגיע לפה גם כדי לראות את השטח, להקשיב ולקבל החלטות. אנחנו בשלב שנהפוך כל אבן כדי להשאיר את המפעל חי. צריכים להבין שבסוף יש כאן מדינה והריבון זה המדינה – ראש הממשלה ושר הביטחון שצריכים להוביל את הנושא הזה. יכול להיות מצב של אמברגו, מדינת ישראל תצטרך את הטכנולוגיה הזו. המדינה צריכה לקחת את זה בחשבון בכדי לייצר תהליכים מול כלל הגורמים. ההסתדרות יחד איתכם, העובדים, תשאף להשיג את הדיל הנכון. צריך ללכת עם ראש מורם ולא להיכנס למרה שחורה. היום רק התחלנו את המאבק. נפנה לכל מי שצריך לפנות, גם לאמריקאים עצמם".

יו"ר ההסתדרות מסר להנהלת החברה: "הדבר היחיד שבאנו לדון בו זה על המשך הפעילות של המפעלים ועל העסקת העובדים. אנחנו מתעסקים רק באיך להציל את המפעל. יש מספיק זמן ואנחנו נלחץ על הכפתורים הנכונים. יש משמעות והשלכות ביטחוניות ואסטרטגיות על סגירה. זה כמו לסגור את אלביט או התעשייה האווירית וצריך לקחת את זה בחשבון. יש כאן עניין של פריפריה ואנשים נתנו כאן את החיים שלהם. עולם התעופה נמצא בעלייה גבוה לאחר הקורונה והמפעל הוא חיוני מאוד. אני לא חושב שההחלטה של האמריקאים בלתי הפיכה. אתם תקבלו מאיתנו פייט חזק בכדי לשנות את רוע הגזרה. יש כאן אנשים עם ידע שלא צריך לזרוק אותו לפח. שימכרו את המפעל ומישהו יכנס בנעליים שלה.

בר-דוד חתם את דבריו ואמר: "שלא יהיה ספק, ההסתדרות תעשה הכול כדי לפתור את המצב. במידה ולא נקבל תשובות מספקות, נחריף את המאבק – והוא גם יצליח".

לסיור התלוו סגן יו"ר ההסתדרות ויו"ר אגף ארגון ומרחבים אבי יחזקאל; מ"מ יו"ר ההסתדרות רועי יעקב; יו"ר מרחב גליל מערבי בהסתדרות, אשר שמואלי; יו"ר נעמת במרחב עופרה אלקיים כהן ויו"ר מרחב מרכז הגליל בהסתדרות מולא נימר.

יו"ר ההסתדרות במפעל "טכנולוגיות להבים" יו"ר ההסתדרות במפעל "טכנולוגיות להבים"

במפעל "טכנולוגיות להבים" במפעל "טכנולוגיות להבים"

יו"ר ההסתדרות בביקור בטכנולוגיות להבים

יו"ר ההסתדרות בביקור בטכנולוגיות להבים