חטיבת הגמלאים האקדמאית

הסתדרות הגמלאים מפעילה מגוון רחב של פעילויות פנאי לאלפי גמלאים לפי קריטריונים שונים: מקום מגורים, עיסוק בעבר, השתייכות ארגונית ועוד.
מעבר, מפעליה הסתדרות הגמלאים את החטיבה האקדמאית המאפשרת השתלמויות, סמינרים מקצועיים, ימי עיון, סיורים, נופשונים להכרת הארץ, סיורים בחו"ל, לימודים בנושאי רווחה ולימודים כלליים (לימודי מוסיקה, לימודי ארץ ישראל, לימודי אומנות וכן ייעוץ משפטי ללא תשלום) לאלפי גמלאים ממגוון המקצועות האקדמיים השונים, העיסוקים ומקומות העבודה מהם פרשו.
לחטיבה האקדמית יש אף קבוצות גדולות של גמלאים. לרבות- גמלאי בנק ישראל, גמלאי הסגל המנהלי של אוניברסיטת תל אביב, גמלאים רופאים.
החטיבה מקבלת לשורותיה כל העונה על הקריטריון - תואר אקדמי, ללא דמי חבר. התשלום הוא רק עבור הפעילות שאליה נרשם החבר, על פי עלותה. ישנם אף ימי עיון המתקיימים ללא תשלום ובהתנדבות המרצים. בין המרצים: פרופ' לוי רחמני, בנושא: "זיכרון ושיכחה של קורות החיים באוכלוסיה הרגילה", השגריר אשר בן-נתן, על חוויותיו בשנים הרבות של פעילות בשירות העם מימי המוסדות הלאומיים וגם לאחר קום המדינה וד"ר אפי זיו, על הבארוק והרנסנס באיטליה.

החטיבה עוסקת גם בנושאים מקצועיים כגון: סיוע בהתארגנות גמלאים אקדמאים במסגרות ייצוגיות, מוסדות או ארגוניות.

החטיבה האקדמית אף מקיימת שיתוף פעולה מלא ומרוכז עם הסתדרות האקדמאים במדעי החברה והרוח (המח"ר), המונה כיום היום קרוב ל - 40,000 חברים אקדמאים.

קבלת קהל: ימים שני, רביעי וחמישי, בשעות 8:30 - 12:30 בחדר 38, בארלוזרוב 93 בתל אביב.
ניתן אף לפנות בטלפון 03-6321152 ; 03-5244477

פרסומי האגף:
יום כיף מרום גולן
הצגות ספטמבר מעודכן בתיאטרון הבימה
במת הגימלאי - 31.10.13
הסימפונית הישראלית ראשון לציון
פעילויות החטיבה האקדמית יולי 2013 - ינואר 2014
מלאכת החיים מאת חנוך לוין - 16.05.13
קונצרט שופן - מחווה לפנינה זלצמן 16.03.13
פעילויות החטיבה האקדמית
התזמורת הקיבוצית – קונצרטים בתזמורת נתניה
ערב שומאן