הסכם קיבוצי ראשון בחברת התקשורת RR Media

עובדי חברת המדיה, שמעבירה לחברות הכבלים והלוויין שידורי טלוויזיה מהעולם, יזכו לתוספות שכר ובונוסים שנתיים, לתוספת ימי חופשה והגדלת ההפרשות לפנסיה *** על רקע מכירתה של RR Media יקבלו העובדים גם מענק מיוחד והתחייבות שבשנתיים הקרובות לא יהיו פיטורי צמצום עקב המכירה *** יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן: "זאת התשובה לכלכלנים כדוגמת יוג'ין קנדל בדבר השילוב בין התארגנות עובדים לחברות היי-טק בינלאומיות. התארגנות עובדים בישראל הפכה להיות מוסכמה חברתית ותורמת לכל תחומי התעסוקה״

ההסתדרות והנהלת חברת RR Media חתמו היום (ד') על הסכם קיבוצי ראשון. ההסכם נחתם לפני דקות אחדות בבית ההסתדרות בתל-אביב במעמד יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן, סמנכ"ל משאבי אנוש ב-RR Media צורית גולן, יו"ר איגוד עובדי הסלולר, האינטרנט וההיי-טק יקי חלוצי, היועצת המשפטית של החברה אורנה נווה, יו"ר מרחב ירושלים בהסתדרות דני בונפיל ויו"ר ועד העובדים משה פרץ.

RR Media היא חברה ישראלית אשר מפעילה שירותי תקשורת לוויינים ומספקת שירותי ניהול והפצת תוכן דיגיטלי עבור 1,400 רשתות טלוויזיה בכל העולם. בין היתר, החברה מעבירה לחברות הכבלים והלוויין שידורי ספורט וחדשות מרחבי הגלובוס. לחברה אתרים בעמק האלה ובנווה אילן.

RR Media הינה חברה ציבורית שבעלי המניות המרכזיים בה היא חברת ההשקעות ויולה. המו"מ על ההסכם התנהל מאז התאגדו כ-250 עובדי החברה בהסתדרות בחודש מרץ אשתקד, והוא נערך במקביל למגעים למכירת החברה. ואכן, לאחרונה הוסכם על מכירתה לחברת SES.

בראש סעיפי ההסכם, ועל רקע המכירה, נקבע כי בין העובדים יחולק סכום בסך 6 מיליון שקל כמענק מכירה. לצד זאת, נקבע כי לא יהיו פיטורי צמצום עקב המכירה בשנתיים הקרובות.

בנוסף לכך הוסכם כי מדי שנה העובדים יקבלו בונוס שנתי על בסיס הישגי החברה וכי הם יהיו זכאים לקבלת אופציות.

ההסכם כולל גם תוספות שכר לכלל עובדי החברה. עובדים שעתיים יזכו לתוספת של 2 שקלים לשעה ועובדים גלובליים יזכו לתוספת של 3% בשנה. כמו כן תינתן תוספת שכר על עבודה בכוננות.

בסעיף ההפרשות, הוסכם כי יוגדלו ההפרשות לפנסיה: לצד הגדלת שכר הבסיס ממנו מבוצעות ההפרשות, יגדל גם אחוז ההפרשה המקסימלי ל-7.5% ע"ח המעסיק ו-7% ע"ח העובד. לכל העובדים המועסקים בשכר גלובלי תיפתח קרן השתלמות מיום ההעסקה הראשון, וההפרשות אליה יעמדו על 7.5% ע"ח המעסיק ו-2.5% ע"ח העובד. עובדים שעתיים ימשיכו להיות זכאים לקרן השתלמות מוותק של שנתיים.

עוד הוסכם כי החברה תעמיד תקציב לפעילות רווחה שינוהל בשיתוף של הוועד וההנהלה וכי תגדל השתתפות החברה בהוצאות על ארוחות ונסיעות. תנאי החופשות של העובדים שופרו במסגרת ההסכם.

ההסכם אף מסדיר הליכי פיטורים וניוד בחברה, ובתוך כך מגביר את הביטחון התעסוקתי של העובדים.

המו"מ על ההסכם לווה מצד נציגות העובדים ע"י אנשי איגוד עובדי הסלולר, האינטרנט וההיי-טק בראשות היו"ר יקי חלוצי ואמיר בראון מהאיגוד וע"י אנשי מרחב ירושלים בהסתדרות בראשות היו"ר דני בונפיל ומזכיר האיגוד המקצועי דודו מור-יוסף.

יו"ר ההסתדרות, אבי ניסנקורן מסר עם החתימה על ההסכם: "זאת התשובה לכלכלנים כדוגמת יוג'ין קנדל בדבר השילוב בין התארגנות עובדים לחברות היי-טק בינלאומיות. התארגנות עובדים בישראל הפכה להיות מוסכמה חברתית ותורמת לכל תחומי התעסוקה - כולל חברות ההיי-טק בישראל״.

סמנכ"ל משאבי אנוש ב-RRMedia, צורית גולן:"במקביל לחתימה על ההסכם הקיבוצי, בימים אלו הסתיימה רכישת החברה על ידי חברתSES הלוקסמבורגית (SESG.PA), מה שמבטיח לעובדי החברה ביטחון תעסוקתי ואף הזדמנויות התפתחות בחברה הגלובלית". גולן הוסיפה כי המו"מ שהתנהל בשנה האחרונה היה נוקב ורציני, במטרה להתאים את ההסכם לאופי החברה, לתרבות הארגונית הרצויה וליכולותיה הכלכליות: "אין ספק שעומדת בפנינו תקופה מאתגרת, הן בפן הארגוני והן בפן העסקי, ואני מאמינה שהשקט התעשייתי שההסכם הקיבוצי מבטיח, יעזור לנו בהצלחת המיזוג ובהשגת יעדי החברה".

יו"ר איגוד עובדי הסלולר, האינטרנט וההיי-טק, יקי חלוצי: "אני מברך את עובדי RR Media  ואת הנהלת החברה על סיומו המוצלח של המו"מ. יחד הצלחנו להביא להישגים משמעותיים שמשקפים את ההוקרה ואת הדאגה לעתיד העובדיםההסכם שנחתם מוכיח שוב כי התאגדות בהסתדרות היא הכלי הממשי של העובדים לשפר את מעמדם ומצבם".

יו"ר ועד העובדים, משה פרץ: "אני שמח שהגענו להסכם טוב לשני הצדדים המראה שהנהלת החברה מאמינה שדרך ההצלחה היא משותפת. אני רוצה להודות גם לבעלי המניות על הבונוס לכל העובדים וגם להנהלת החברה, איתה אני מצפה לעוד שנים רבות של עשייה משותפת לרווחת החברה ועובדיה".