הסכם קיבוצי ראשון בכימדע מקבוצת כימיקלים לישראל

ההסכם קובע תוספת שכר משמעותית, מענקים, קרן השתלמות, הגדלת ימי החופשה ועוד *** מפעל כימדע, הממוקם על גבול עזה, מייצר בין היתר כימיקלים לתחום המזון *** יו"ר ההסתדרות במרחב הנגב מאיר בביוף: "ההסכם ישפר באופן דרמטי את תנאי וזכויות העובדים שהתאגדו בהסתדרות לפני בסה"כ פחות משנה"

נחתם הסכם קיבוצי ראשון בין ועד עובדי כימדע, ההסתדרות במרחב הנגב בראשות מאיר בביוף והנהלת המפעל. ההסכם שנוגע לכ-75 מעובדי המפעל, יהיה תקף עד לסוף מרץ 2019.

מפעל כימדע לייצור כימיקלים עדינים ממוקם על גבול רצועת עזה, ליד קיבוץ ניר יצחק. המפעל מייצר כימיקלים לתעשייה, בין היתר לתחום המזון. חלק ניכר מתוצרתו מיועד לייצוא. 74% מהבעלות על המפעל נמצאת בידי הקיבוצים ניר יצחק וסופה ו-26% ממנו שייכים לחברת כימיקלים לישראל.

ההסכם החדש מביא מספר בשורות לעובדים ובראשן תוספת שכר מצטברת בגובה של 9% לאורך תקופת ההסכם ותוספת של עד 40% לשכר השעתי לעובדים במשמרות צהריים ולילה במפעל. כמו כן קובע ההסכם כי פעם בשנה יינתן לכל עובד מענק חד פעמי מיוחד של אלפי שקלים, שגובהו ישתנה מעובד לעובד כך שהוא יטיב עם העובדים בעלי הוותק הגבוה יותר.

על פי ההסכם בתום 3 שנות העסקה יקבלו העובדים מעמד של קביעות. בתום 18 חודשי עבודה יהיו זכאים העובדים לקרן השתלמות על פי התנאים המקובלים.

בנוסף לכך, הוסכם כי כל העובדים שלהם ותק של עד 4 שנים יהיו זכאים ל-2 ימי חופשה נוספים מעבר לקבוע בחוק. עובדים ותיקים יותר יקבלו ימי חופשה בהתאם לקבוע בצו ההרחבה, ועד למקסימום של 26 ימים בשנה. תשלום דמי ההבראה ייעשה אף הוא ייעשה בהתאם לצו ההרחבה.

עוד קובע ההסכם כי שווי השי לחגים יעמוד על 700 שקל מדי שנה. בנוסף, המפעל ישלם לכל עובד מדי שנה בחג פורים מענק בסך 260 שקל. לצד זאת, העובדים יקבלו פעם בשנה קצבת ביגוד בסך של עד 1,100 שקל.

ההסכם כולל הסדרה של מנגנון ליישוב חילוקי דעות אשר מעניק לוועד העובדים ולהסתדרות במרחב הנגב מערבי משקל חשוב בהכרעת סוגיות הנוגעות לסיום העסקת עובדים.

עובדי המפעל התאגדו בהסתדרות בחודש אוגוסט 2015 ומאז התנהל מו"מ עם ההנהלה על מנת להסדיר את תנאי העסקת העובדים בהסכם קיבוצי. בחודש מרץ האחרון, לאחר שהמו"מ נקלע למבוי סתום, נקטו העובדים בצעדים ארגוניים והשביתו את עבודת המפעל. מאז חלה התקדמות משמעותית בניהול המו"מ, עד לרגע החתימה על ההסכם הקיבוצי הראשון בחברה.

יו"ר ההסתדרות במרחב הנגב, מאיר בביוף, בירך היום את העובדים ואת מובילי הוועד יניב מויאל, סם אקרמוב ומיקי סלימי ואמר: "למרות הקשיים לאורך הדרך, בסופו של דבר הגענו לתוצאות שמשפרות באופן דרמטי את תנאי וזכויות עובדי כימדע, שהתאגדו בהסתדרות לפני פחות משנה. ההבנות שהושגו משקפות את מטרתנו לדאוג ולשמור על ביטחונם התעסוקתי של העובדים. אני מברך את הנהלת כימדע שהצליחה יחד עמנו להגיע להסכם שאין לי ספק כי יתרום משמעותית הן לחברה והן לעובדים. תודתי והערכתי נתונה לצוות ההסתדרות במרחב הנגב, איציק ששון, יקיר אוקנין ועו"ד גיא בלאס שהובילו את העובדים להישג היסטורי".