ההסתדרות הכריזה סכסוך עבודה בפרטנר

הרקע לסכסוך: מבוי סתום במו"מ מול הנהלת החברה להסדרת תנאי העובדים בהסכם קיבוצי ראשון *** יקי חלוצי, יו"ר איגוד עובדי הסלולר: "ההסתדרות מחויבת לביטחון התעסוקתי ותנאיהם של עובדי פרטנר ותעשה כל שבכוחה לגבות את מאבקם הצודק להסכם קיבוצי" *** קרן אופק, יו"ר ועד פרטנר: "הצעתה של הנהלת החברה אינה עומדת בקנה אחד עם הסטנדרט הקיים בשוק התקשורת. לא נסתפק בפירורים"

ההסתדרות הכריזה על סכסוך עבודה בחברת התקשורת פרטנר, והוא יחול על כ-3,200 עובדיה. במכתב ששלח היום (ד') יקי חלוצי, יו"ר איגוד עובדי הסלולר, האינטרנט וההיי-טק, לאיציק בנבנישתי, מנכ"ל פרטנר, נכתב כי העילה לסכסוך העבודה הינה מבוי סתום במו"מ על הסכם קיבוצי ראשון בחברה.

משמעות ההכרזה על הסכסוך היא שהחל מתאריך 2 במרץ יוכלו עובדי החברה לנקוט בצעדים ארגוניים.

נזכיר כי כבר בחודש ספטמבר 2014 הודיעה הנהלת החברה שהיא מכירה בהסתדרות כארגון העובדים היציג בפרטנר. מאז, התנהל בין ועד העובדים, ההסתדרות והנהלת פרטנר מו"מ ממושך להסדרת תנאי עובדי החברה בהסכם קיבוצי.

כחלק מגל ההתאגדויות החדש, כל שלושת חברות הסלולר הגדולות בישראל - פרטנר, פלאפון וסלקום – מאוגדות בהסתדרות. בפלאפון נחתם הסכם קיבוצי ראשון בדצמבר 2013 ואילו בסלקום נחתם הסכם בחודש פברואר אשתקד.

יקי חלוצי, יו"ר איגוד עובדי הסלולר, האינטרנט וההיי-טק, אמר: "ההסתדרות מחויבת לביטחונם התעסוקתי ותנאי העבודה של עובדי פרטנר ותעשה כל שבכוחה לגבות את מאבקם הצודק להסכם קיבוצי. לצערי עד לרגע זה הנהלת החברה לא הציעה תנאים מספקים לסגירת הסכם ולכן פנינו להכרזה על סכסוך עבודה".

קרן אופק, יו"ר ועד עובדי פרטנר: "לאחר יותר משנה בה אנו מנהלים מו״מ עם הנהלת החברה תוך הפגנת אחריות, איפוק ואורך רוח, הגענו לצערנו למבוי סתום. הצעתה של ההנהלה אינה עומדת בקנה אחד עם הסטנדרט הקיים בשוק התקשורת וזאת בלשון המעטה. העובדים רואים בפרטנר את ביתם והצלחתה החברה תמיד עמדה לנגד עיניהם. לא נוכל לקבל הצעה שאינה מכבדת אותנו העובדים, ולא נסתפק בפירורים".