ההסתדרות הכריזה סכסוך עבודה בחברה נטסורס החרדית המספקת שירות לקוחות לגולן טלקום

הנהלת חברת נטסורס פועלת באמצעות הפעלת איומים, לחצים ושקרים על מאות עובדות חרדיות שהחליטו להתאגד בהסתדרות *** ההסתדרות נערכת להפעלת צעדים ארגוניים עד כדי השבתת החברה, המפעילה בין היתר את מוקדי שירות הלקוחות של חברת הסלולר גולן טלקום

התאגדות נוספת קרמה עור וגידים במגזר החרדי, כאשר מאות מעובדות חברת נטסורס (NetSource) המספקת בין היתר שירות מוקדי לקוחות לחברת הסלולר גולן טלקום התאגדו בהסתדרות. אלא שעם הצגת היציגות להנהלת החברה החלו ראשיה להתעמר בעובדות ולאיים עליהן באופן לא חוקי לסכל את ההתאגדות תוך איום על העובדות כי אם ההתאגדות תצא לפועל, תיסגר החברה בתוך חודשיים.

באגף להתאגדות עובדים של ההסתדרות ובמרחב ירושלים של הסתדרות בראשו עומד היו"ר דני בונפיל, נערכים להוצאת צו מניעה משפטי נגד הנהלת נטסורס אשר ימנע ממנה להמשיך בהתנכלות חסרת המעצורים נגד כ-450 עובדות, הנמצאות בסכנת פיטורים מיידית בשל החלטתן להתאגד במטרה לקבל את הזכויות הבסיסיות המגיעות להן.

בנוסף לכך ההסתדרות שיגרה מכתב להנהלה שבו היא התריעה שבמידה ולא תחזור בה מהודעת הפיטורים ההמונית, היא תדרוש מבית הדין לעבודה לתת צו מניעה וקנס של עד 200 אלף שקל על כל עובדת שתפוטר.

לחברת נטסורס מוקדי פעילות בירושלים ובבית שמש, והיא מעסיקה כאמור מאות עובדות חרדיות, רובן נשות אברכים המשתכרות שכר מינימום. בעלי החברה הוא הלל יעקובסון וכמנכ"לית משמשת מזל שרם. לאור פגיעות קשות, חוזרות ונשנות בזכויותיהן, בחרו עובדות החברה להקים ועד פעולה במסגרת הסתדרות העובדים בדרישה לחתום על הסכם קיבוצי שיסדיר את זכויות ההעסקה שלהן. אלא שחברת נטסורס מנסה לסכל את ההתאגדויות באיומי סרק של סגירת פעילות החברה ואיומים על עובדות, שהינן מסורות ונאמנות.

יו״ר ההסתדרות במרחב ירושלים, דני בונפיל, הגיב בחריפות לניסיונות הנהלת נטסורס לפגוע בעובדות החרדיות ואמר: ״מדובר באיומים קשים על עובדות שמשתכרות מלכתחילה תנאי שכר מינימליים. כל שאיפתן היא להיות מאוגדות כדי לקבל זכויות מינימליות ולא הטבות מופרזות, וכדי להבטיח לעצמן ביטחון תעסוקתי. הדרך הכוחנית שבה אנחנו נתקלים מצד בעלי החברה, המנכ״ל והנהלת הקבוצה תיתקל בתגובה נחושה ברמה המשפטית והציבורית״.

בונפיל הוסיף כי סכסוך עבודה הוכרז באופן מיידי בחברה ואם ההנהלה לא תחזור בה מצעדיה והתנהלותה ההסתדרות לא תהסס לנקוט בצעדים ארגוניים בחברה.  ״במידה ונצטרך נרתום מקומות עבודה נוספים מהמרחב שיבצעו עמנו מהלכי סולידריות ויתמכו במאבק העובדות בנטסורס". 

יו"ר ועד הפעולה בנטסורס, אדל אלבז, אמרה: "אנו בטוחות בצדקת דרכנו ונחושות להמשיך בתהליך להבטחת זכויותינו הבסיסיות. אנו מאמינות ומקוות שההנהלה תתעשת ותחדול מההתנכלות שלה כלפינו ותשב עמנו בהקדם לשולחן ההידברות".