נשים פורצות גבולות

פורצות גבולות

הערב (ג'), כחלק מהאירועים שמקיימת תנועת נעמת בשיתוף עם ההסתדרות לקראת יום האישה הבינלאומי, נערך בבית ההסתדרות בת"א כנס "פורצות גבולות".

הכנס מוקדש לנשים עם מוגבלות בעולם העבודה וכולל פאנלים שעוסקים בסיפורי התמודדות אישיים ובסוגיות שנוגעות לקידום מדיניות בתחום. במסגרת הכנס יוקרן סרטון תיעודי קצר שמביא שלושה סיפורים של נשים פורצות דרך: אוסנת בובליל, גלית לביא ורחלי עמר כהן שהתייצבו באומץ מול המצלמה ושיתפו בגילוי לב מרגש את הדרך שלהן בעולם העבודה.

למוטט חומות ולתת הזדמנות שווה

יו"ר נעמת, חגית פאר, אמרה הערב כי: ״אישה עם מוגבלות סובלת מהדרה כפולה, הן כאישה והן כאדם עם מוגבלות. היא נדרשת לפרוץ פעמים רבות מעגלים של אטימות ולמוטט חומות של התנגדות החל במעגל המשפחתי האינטימי, דרך מעגל התעסוקה וכלה במעגל החברה כולה והדעות הקדומות שלה. לנו, נעמת וההסתדרות, יש תפקיד מרכזי כתנועות חברתיות הפועלות לקידום צדק חברתי ושוויון בשוק העבודה. בנעמת מועסקות נשים עם מוגבלות הן כעובדות, הן כבנות השירות הלאומי והן במסגרות ההכשרה לעבודה. אני מתחייבת להמשיך ולהרחיב את היקף שילובן בכל התפקידים".

הממונה על תעסוקת אנשים עם מוגבלות בלשכת יו"ר הסתדרות, גיא שמחי, מסר כי: "בכנס היום נשמע את קולן של נשים חזקות אשר עושות מאמץ יום יומי כדי להצליח בעבודתן. החברה הישראלית חייבת לתת הזדמנות שווה לכל אזרחיה ובכך ליהנות מתוצרים מגוונים ייחודיים ואיכותיים של אנשים עם מוגבלות בכלל ושל נשים עם מוגבלות בפרט".