מאוחדת: שביתת רופאי השיניים והשינניות נכנסת לשבוע הרביעי

כ-350 העובדים עדיין שובתים במחאה על הפגיעה בתנאי העסקתם ועל המבוי הסתום במו"מ מול הנהלת החברה *** בית הדין לעבודה קיבל את בקשת ההסתדרות וקבע: החלטת קופת החולים מאוחדת להוציא את עובדי המינהל והסייעות במרפאות השיניים לחופשה כפויה - התקבלה בניגוד לדין

שביתת רופאי השיניים והשינניות בקופת החולים מאוחדת נמשכת, ונכנסת היום (ב') לשבוע הרביעי. רופאי השיניים החלו לשבות באופן מלא ב-3 בינואר, עמיתיהן השינניות שובתות החל מ-7 בינואר. כ-350 העובדים שובתים בין היתר במחאה על הכוונה לקצץ באופן חד-צדדי עשרות אחוזים ממשכורתם, ומוחים על המבוי הסתום במו"מ מול הנהלת החברה באשר למחלוקות בין הצדדים.

במהלך המו"מ בין הצדדים גילו העובדים וההסתדרות כי קופת החולים מאוחדת לא העבירה לכאורה עשרות מיליונים שהיו מיועדים לטיפולי שיניים והשתמשה בהם למטרות אחרות. כתוצאה מכך ישנה פגיעה מתמשכת בטיפולי השיניים בילדים שנאלצים לחכות חודשים לקבלת טיפול. לצד זאת טוענת הקופה כי מרפאות השיניים בגירעון ודורשת כי הרופאים ישלמו את המחיר, כאשר בידי העובדים דו"חות חשבונאיים הגורסים בבירור כי הקופה כלל אינה מצויה בגירעון. ברקע לכל אלו מסרבת הנהלת הקופה לשבת עם העובדים ולנהל מו"מ בנושא.

במקביל, שופטת בית הדין האזורי לעבודה בתל-אביב שרה מאירי קיבלה היום את בקשת ההסתדרות וקבעה כי החלטת קופת החולים להוציא את עובדי המינהל והסייעות במרפאות השיניים לחופשה כפויה - התקבלה בניגוד לדין.

בקשת ההסתדרות וועד עובדי מאוחדת הוגשה לבית הדין לאחר שהנהלת קופת החולים הורתה לעובדי המינהל והסייעות במרפאות השיניים שלא להגיע לעבודה ולצאת לחופשה על חשבון ימי החופשה שלהם, כיוון שנוכחותם אינה נדרשת לנוכח שביתת הרופאים והשינניות. לטענת ההסתדרות, הוראה זו מטרתה לשסות את העובדים אלו באלו ולשבור את שביתת הרופאים והשינניות.

כבוד השופטת מאירי קבעה כאמור כי מדובר בחופשה כפיה בניגוד לדין, ונתנה צו לפיו אין להוציא את העובדים לחופשה לתקופה שקבעה ההנהלה. במקביל, קבעה השופטת כי על הצדדים לחזור ולנהל מו"מ בעניינים שבמחלוקת.

יו״ר ועד עובדי רופאי השיניים, ד"ר סנדי צימרמן: "דרישותינו עומדות בעינן ואנו קוראים להנהלה לחזור בה מהצעדים שנקטה נגדנו. אנו מצרים על הפגיעה שהנהלת מאוחדת בוחרת לגרום לציבור המטופלים".