ההסתדרות הכריזה סכסוך עבודה בסלקום

הרקע לסכסוך: צעדים חד-צדדיים שננקטו על ידי הנהלת סלקום בשורת נושאים המשפיעים על ביטחונם התעסוקתי של העובדים ותנאי העבודה בחברה *** מיה יניב, יו"ר ועד עובדי סלקום: "כל ניסיון לפגיעה בעובדי סלקום יתקל בחומה בצורה ובהתנגדות חריפה. אני קוראת להנהלה לשבת עמנו במיידי למו"מ אינטנסיבי שיביא לפתרון המחלוקות"

ההסתדרות הכריזה על סכסוך עבודה בחברת התקשורת סלקום, הכולל גם את חברת נטוויז'ן. הסכסוך, שאושר בוועדה לתיאום וביצוע של ההסתדרות, חל על כ-3,700 עובדי החברות.

במכתב ששלח הבוקר (א') יקי חלוצי, יו"ר איגוד עובדי הסלולר, האינטרנט וההיי-טק, לניר שטרן, מנכ"ל סלקום, הוסבר כי העילות לסכסוך העבודה הן התנהלות חד-צדדית של הנהלת סלקום המבצעת מיקור חוץ במוקדי השירות, ומבוי סתום במו"מ בין הצדדים להסדרת נושא זה. לצד זאת, העובדים במרכז הלוגיסטי חווים לאחרונה עומס עבודה כבד וחריג הנובע בין היתר ממחסור בכוח אדם, כאשר ברקע לכל אלו מתנהלת סלקום בחוסר תום לב ביחסי העבודה בחברה ובמערכת יחסי העבודה הקיבוציים בה בפרט.

נזכיר כי עובדי סלקום התאגדו והקימו ועד בהסתדרות בחודש יולי 2013. לאחר מו"מ ממושך שהתקיים בין ועד העובדים, ההסתדרות והנהלת החברה, נחתם בחודש פברואר אשתקד הסכם קיבוצי ראשון בחברה.

מיה יניב, יו"ר ועד העובדים בסלקום, מסרה: "הנהלת החברה מנסה לייצר מאחורי גבנו מציאות חדשה של יחסי עבודה, תוך שהיא נוקטת פעולות וצעדים באופן חד-צדדי וללא ניהול מו"מ, בעניינים שההשלכה הישירה שלהם על כל עובד ועובד היא ברורה. כל ניסיון לפגיעה בעובדי החברה יתקל בחומה בצורה והתנגדות חריפה. אני קוראת להנהלה לשבת במיידי עם ועד העובדים למו"מ אינטנסיבי שיביא לפתרון המחלוקות וישמור על כבוד העובדים וזכויותיהם, וכך נוכל כולנו להימנע מהסלמת המשבר שגרמה ההנהלה".