ההסתדרות הכריזה סכסוך עבודה בחברת ההיי-טק NCR

הרקע לסכסוך: החלטה חד-צדדית של הנהלת החברה לבצע פיטורי התייעלות ללא תיאום עם נציגות העובדים ומבוי סתום במו"מ עמם *** יו"ר איגוד עובדי הסלולר, האינטרנט וההיי-טק: "קוראים לחברה להפסיק לנקוט בצעדים חד-צדדיים ולשוב לשולחן הדיונים" *** יו"ר הוועד: "מקווים שהנהלת החברה תתעשת"

ההסתדרות הכריזה על סכסוך עבודה בחברת NCR (לשעבר ריטליקס). עובדיNCR  התאגדו בהסתדרות לפני כשלושה חודשים. הנהלת החברה בישראל, בראשות המנכ"ל גיא פרי, אף הודיעה כי היא מכירה בהסתדרות כארגון היציג.

בשבועות האחרונים קיימו העובדים מו"מ עם ההנהלה לגבי הליך ההתייעלות בחברה. ואולם, המו"מ לא הגיע לכדי מיצוי והנהלת החברה סירבה פעם אחר פעם לדרישות הוועד הן בנושא מספר המפוטרים והן בנושא תנאי הפרישה שלהם.

למרות שהצדדים עדיין מצויים בעיצומו של המו"מ, ההנהלה נקטה בצעד חד-צדדי ופיטרה מספר עובדים, בצעד של חוסר תום לב ביחסי עבודה בכלל ובמערכת יחסי העבודה הקיבוציים בפרט.

NCR היא ספקית גלובלית מובילה של פתרונות ושירותים חדשניים לרשתות שיווק קמעונאיות בעלות היקפי פעילות גבוהים. החברה מתמחה בתוכנה מתקדמת לקופות מבוססות מחשב, המאפשרת אינטגרציה עם יישומי ניהול שרשרת האספקה. בישראל מעסיקה NCR כ-800 עובדים.

יקי חלוצי, יו"ר איגוד עובדי הסלולר, האינטרנט וההיי-טק, אמר: "אנו קוראים לחברה להפסיק לנקוט בצעדים חד-צדדיים ולשוב לשולחן הדיונים בכדי לנהל עמנו מו"מ בתום לב".

ליאור טהור, יו"ר ועד העובדים: "ההנהלה ניהלה עמנו שיחות בנושא התייעלות על-ידי פיטורי עובדים, וכשהמו"מ לא הגיע למיצוי החליטה לפעול באופן חד צדדי ולבצע את הפיטורים. אנו מקווים שהנהלת החברה תתעשת ותעשה את כל המאמצים על מנת למנוע את העמקת המשבר, תחזור בה מההחלטה ותשוב לשולחן הדיונים".