עובדי טן מחריפים את המאבק: חסמו הגישה לאחת מתחנות הדלק של החברה

עשרות מעובדי טן, המוחים על המבוי הסתום אליו הגיע המשא ומתן עם ההנהלה להסכם קיבוצי, הפגינו היום בכניסה לתחנת הדלק של החברה בראשל"צ *** בכוונת העובדים להחריף את הצעדים ולהשבית פעילותן של תחנות נוספות ברחבי הארץ אם לא תחול התקדמות במשא ומתן

מאבק עובדי טן עולה מדרגה: עשרות מעובדי ועובדות חברת הדלק הפגינו היום (ב') בראשון לציון על רקע המבוי הסתום אליו נקלע המשא ומתן עם הנהלת החברה על הסדרת תנאי העסקתם במסגרת הסכם קיבוצי.

כ-450 עובדי טן, שלה עשרות תחנות דלק וחנויות נוחות בפריסה ארצית, מאוגדים בהסתדרות מאז יוני 2015. מאז ניסו העובדים וההסתדרות לקדם את המשא ומתן על ההסכם הקיבוצי מול ההנהלה, אך כל המגעים בין הצדדים העלו חרס. ברקע לכישלון השיחות, עומדת גרירת רגליים מכוונת והתנהלות חסרת תום לב מצד ההנהלה.  ההנהלה מעמידה דרישות בלתי סבירות, שכוללות החרגת מובילי ההתארגנות מתחולת ההסכם ופועלת מאחורי הקלעים לפגיעה בעובדים ובהתארגנות.

למרות ניסיונותיהם לגשר על הפערים וגילויי האטימות מצד ההנהלה יצאו היום עובדי החברה להפגין על מנת להבהיר להנהלה שנציגות העובדים תמשיך להיאבק על הסכם קיבוצי מקיף שיטיב עם כל עובדי החברה: מתדלקים, מנהלי תחנות ועובדי מטה כאחד. בהפגנה, במהלכה הושבתה למשך כשעה תחנת הדלק של החברה בראשון לציון,  קראו העובדים להנהלת טן לנהל משא ומתן אמיתי ובתום לב ושלחו קריאה לבעלי החברה אליעזר פישמן להתערב לסיום משבר.

בכוונת העובדים להחריף את הצעדים ולהשבית פעילותן שלתחנות נוספות ברחבי הארץ אם לא תחול כל התקדמות במשא ומתן.

נזכיר כי לאחרונה ביטל ביה"ד האזורי לעבודה בבאר שבע את פיטוריו של עובד טן לאחר שההסתדרות טענה כי פוטר משום שהוביל את התארגנות העובדים. ההנהלה טענה כי פוטר בשל סיבות אחרות אולם השופט צבי פרנקל פסק כי בית המשפט לא השתכנע שהפיטורים נעשו ללא קשר להתאגדות.