נחתם הסכם קיבוצי בחברת הטקסטיל דלתא

ההסתדרות במרחב כרמיאל והנהלת דלתא הסדירו את זכויות עובדי המפעל בכרמיאל שיועברו לעבוד במפעל בקיסריה *** בין סעיפי ההסכם: מענק חד פעמי שיינתן בשל המעבר ואפשרות לפרישה מוקדמת לאלו שלא ירצו לעבור *** יואב קליין, יו"ר ההסתדרות במרחב כרמיאל: "אני מברך את ועד העובדים ואת הנהלת דלתא אשר ניהלו מו"מ ארוך אבל הוגן לשני הצדדים"

ההסתדרות במרחב כרמיאל וחברת הטקסטיל דלתא גליל תעשיות חתמו על הסכם קיבוצי מיוחד, המסדיר את זכויות עובדי מפעל החברה בכרמיאל שיועברו לעבוד באתר בקיסריה. מטרת ההסכם הינה להבטיח את המשכיות ורציפות זכויותיהם הקיימות של העובדים המועברים, תוך מתן הטבות נוספות הקשורות למעבר. תוקפו של ההסכם – עד סוף שנת 2018.

כחלק מההסכם נקבע כי החברה תשלם לכל עובד מענק חד פעמי בגובה של עד 60% ממשכורתו החודשית. המענק יינתן רק לעובדים אשר בעקבות המעבר יתווספו להם מרחק של יותר מ-10 ק"מ לנסיעה למקום העבודה.

ההסכם קובע זכאות להשתתפות בהוצאות רכב, לעובדים אשר יבחרו להגיע למפעל בקיסריה ברכבם הפרטי. במקביל, דלתא התחייבה להפעיל מערך הסעות מאורגנות מטעמה אל המפעל. פיצוי מיוחד יינתן מדי חודש לעובדים שמרחק הנסיעה מביתם לאתר קיסריה יעלה על 40 ק"מ ממרחק הנסיעה מביתם לאתר בכרמיאל.

לפי ההסכם, לעובדים שלא ירצו או שלא יוכלו לעבור למפעל בקיסריה, תינתן האפשרות  לפרוש מהעבודה בתנאי ההסכם הקיבוצי שנחתם ב-2007, כגון זכאות לפיצויי פיטורים או זכויות פרישה מוקדמת.

ההסכם נחתם בסיועה של גב' חדוה בטאן, מזכירת האגף לאיגוד מקצועי בהסתדרות במרחב כרמיאל וכן בסיועה של הלשכה המשפטית של המרחב.

יואב קליין, יו"ר ההסתדרות במרחב כרמיאל, אמר: "אני מברך את ועד העובדים של דלתא בראשות צילה אמנוני ואת הנהלת החברה, אשר ניהלו משא ומתן ארוך אבל הוגן לשני הצדדים, שאת תוצאותיו אנו רואים היום"