פעולות מחאה של עובדי קופת חולים מאוחדת

מרפאות קופת החולים יפתחו מחר לקבלת קהל ולטיפולים רק מהשעה 10:00 *** ברקע לצעדים: החלטת ההנהלה להוציא לחופשה כפויה את עובדי המינהל והסייעות במרפאות השיניים, בהן שובתים עוד מהשבוע שעבר הרופאים והשינניות *** יו"ר הוועד: "לא ניתן לפגוע באף עובד באמצעות התנהלות קלוקלת וחוסר תום לב של הנהלת מאוחדת"

 ההסתדרות וועד עובדי קופת החולים מאוחדת מודיעים כי מחר (ד') תתקיים החרפה נוספת בפעולות המחאה של עובדיה, וכל שירותי קופת החולים מאוחדת ייפתחו החל מהשעה 10:00 בלבד. הצעדים יינקטו לאות תמיכה בעובדי מרפאות השיניים של מאוחדת.

 רופאי השיניים והשינניות המועסקים בקופה, מוחים על המבוי הסתום במו"מ מול הנהלת החברה על הסכם קיבוצי ועל פגיעה בתנאי העסקתם, ופתחו בשל כך בשביתה ביום ראשון שעבר (3.1) והשינניות ביום חמישי (7.1). שביתתם המלאה תימשך גם מחר.

 היום הודיעה הנהלת קופת החולים לעובדי המינהל והסייעות במרפאות השיניים, כי לנוכח שביתת הרופאים והשינניות, נוכחותם אינה נדרשת והם יוצאו לחופשה כפויה, על חשבון ימי החופש שלהם. מעשה זה מהווה צעד חד-צדדי והפרה בוטה של יחסי העבודה הקיבוציים במאוחדת, שנועד לשסות את העובדים אלו באלו ולשבור את שביתת הרופאים והשינניות.

עובדי מרפאות השיניים אף שלחו היום להנהלת מאוחדת מכתב אזהרה לפני נקיטה באמצעים משפטיים, על רקע ניסיונות ההנהלה החמורים לפגוע בזכות ההתארגנות וניסיונותיה הלא חוקיים לשבור את השביתה, בין היתר באמצעות הפניית מטופלים למרפאות חלופיות.

 שלה ונטורה, יו"ר ועד עובדי קופ"ח מאוחדת, מסרה: "כל עובדי קופת חולים מאוחדת מגבים באופן מלא את מאבקם של עובדי מרפאות השיניים. לא ניתן לפגוע באף אחד מעובדי הקופה באמצעות התנהלות קלוקלת וחוסר תום לב של הנהלת מאוחדת. היום אלה הסייעות והמזכירות, מחר אלה כל העובדים. לא נותרה בידינו ברירה אלא לנקוט בצעדי מחאה ולפתוח את המרפאות רק החל מעשר בבוקר. זוהי הזמנה להנהלת מאוחדת להתעשת ולחזור בה מכל הצעדים החד-צדדיים שבהם היא נוקטת".