מאות מורות מעמותת "מגן הלב" מהמגזר החרדי התאגדו בהסתדרות

למעלה מ-500 עובדות עמותת "מגן הלב", המפעילה את רשת החינוך "צוהר הלב" לחינוך מיוחד, הקימו ועד בהסתדרות על רקע הכוונה לקצץ את שכרן ולפגוע בתנאי העסקתן *** יו"ר חטיבת שירותי הדת בהסתדרות: "קורא להנהלת העמותה לכונן יחסי עבודה פוריים וטובים עם נציגי הוועד, למען העובדים והעמותה כאחד"

 

ההסתדרות הינה הארגון היציג בקרב עובדות עמותת "מגן הלב", כך הודיע רפאל מלאכי, יו"ר חטיבת המועצות הדתיות ושירותי הדת בהסתדרות,  לישראל קורניק,יו"ר העמותה, לאחר  שלמעלה משליש מהעובדות  כבר חתמו על טפסי ההצטרפות לארגון היציג.

 

עמותת "מגן הלב", שמרכזה באשדוד, הוקמה על ידי חנוך זייברט, המכהן כעת כראש עיריית בני ברק, ומועסקות בה יותר מ-500 עובדות חרדיות. העמותה מפעילה את רשת החינוך "צוהר הלב" לחינוך מיוחד. העובדות התאגדו על רקע כוונת הנהלת העמותה לקצץ את שכרן ולפגוע בתנאי העסקתן.

 

במכתב שנשלח מההסתדרות להנהלת העמותה, כתב מלאכי כי ברצונה של ההסתדרות להיכנס להליך הידברות ומשא ומתן עם הנהלת העמותה בנושאים הנוגעים לתנאי העבודה וביטחונן התעסוקתי של העובדות, וזאת במטרה להגיע להסכמות אשר יעוגנו בהסכם קיבוצי בין הצדדים. יצוין כי הסדרת תנאי התעסוקה של העובדות, תיעשה בדגש על התאמה מלאה לאורחות החיים החרדיים. 

 

רפאל מלאכי, יו"ר חטיבת המועצות הדתיות ושירותי הדת בהסתדרות, אמר: "חטיבת המועצות הדתיות ושירותי הדת בהסתדרות הוקמה לפני כחצי שנה בתמיכת יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן וזאת מתוך רצון טוב לסייע למגוון העובדים במגזר החרדי-דתי אשר פונים רבות להסתדרות ומבקשים כי נסייע להם בעוולות הנגרמות להם כמעט בכל משרדי הממשלה.

 

"מטרתנו הינה לעזור לא רק לעובדי העמותה, אלא גם לסייע להנהלת העמותה ככל שנידרש מול משרדי הממשלה, שכן עובדי העמותה מוסרים נפשם למען חינוך ילדינו ובמיוחד לילדים הזקוקים לרגישות יתר כילדי 'מגן הלב'. אנו תקווה כי נשכיל לכונן יחסי עבודה פוריים וטובים בין נציגות העובדים המוסמכת כדין לבין העמותה, למען העובדים והעמותה כאחד".