הסכם קיבוצי חדש בחברת צינורות המזרח התיכון

נחתם הסכם קיבוצי בחברת "צינורות המזרח התיכון"

כחלק מההסכם יקבלו 150 עובדי מפעל הפלדה בצריפין תוספת שכר של עד 3.5% בכל אחת משלוש השנים הבאות ותוארך התקופה בגינה העובדים יקבלו תוספת ותק *** הסכם נוסף שנחתם בין ההסתדרות להנהלת החברה מבטיח את תשלום זכויות העובדים במקרה ששטח המפעל בצריפין יימכר

 

ההסתדרות, ועד העובדים במפעל צינורות המזרח התיכון בצריפין והנהלת החברה חתמו על שני הסכמים חדשים. במפעל, העוסק בייצור צינורות פלדה, מועסקים כ-150 עובדים עליהם ישפיעו ההסכמים.

 

ההסכם הראשון הינו הסכם שכר קיבוצי שתוקפו לשלוש שנים, מינואר 2015 ועד לדצמבר 2017. כחלק מההסכם, הוסכם כי העובדים יקבלו תוספות שכר של עד 3.5% בכל אחת משנות ההסכם.

 

בנוסף לכך נקבע כי תוספת הוותק הקיימת שהעובדים מקבלים תוארך עד ל-36 שנות עבודה בחברה, במקום 34 שנים כיום. בכל אחת מהשנתיים שנוספו יקבלו העובדים תוספת שכר בגובה 1%.

 

ההסכם השני נחתם לאור דיווחי החברה על כך שהיא בוחנת אפשרות להשבחה ומימוש של נכסי הנדל"ן שלה, הודעה שיש בה בכדי להשפיע על תנאי התעסוקה וביטחונם התעסוקתי של העובדים. במסגרת ההסכם, התחייבה החברה כי היא תודיע בהקדם האפשרי הודעה בכתב לנציגות העובדים אודות עסקת נדל"ן בשטח המפעל. במקביל, החברה האם, ב. גאון אחזקות, התחייבה לספק "רשת ביטחון" כלכלית לעובדים, להבטחת מלוא זכויות העובדים.

 

ההסכם נחתם ע"י יו"ר מרחב לוד-רמלה בהסתדרות, משה ארבלי; יו"ר הסתדרות עובדי המתכת, חשמל, אלקטרוניקה, רכב ויהלומים, גבי אסרף; ועד העובדים בחברת צינורות המזרח התיכון ובסיועם של עו"ד רענן שקדי ועו"ד דביר יעקב מהמחלקה המשפטית של ההסתדרות.