ההסתדרות הכריזה סכסוך עבודה בבה''ד 20

הוכרז סכסוך עבודה בבה"ד 20 בצריפין

ההסתדרות הכריזה סכסוך עבודה בקרב אזרחים עובדי צה"ל בביה"ס של חיל החימוש, על רקע מערכת יחסי עבודה עכורה עם דרג ההנהלה בבסיס ולאחר שעובדים עוכבו לחקירה באופן משפיל בפני תלמידיהם *** זורי מזרחי, יו"ר ההסתדרות במרחב ראשל"צ: "לא נעמוד מנגד בשעה שזכויות עובדים נרמסות"

 

ההסתדרות במרחב ראשון לציון, בראשות זורי מזרחי, הכריזה על סכסוך עבודה בקרב עובדי צוות ההוראה בבה"ד 20 של חיל החימוש בצריפין. הסכסוך הוכרז על רקע מערכת יחסים עכורה השוררת בין העובדים - אזרחים עובדי צה"ל המאוגדים בהסתדרות - לבין הנהלת הבסיס.

 

העובדים מתלוננים כי ההנהלה מבצעת אחריהם מעקבים חודרניים ופוגעניים, מקליטה אותם ומנהלת תיקים אישיים כפולים לגביהם, מה שיוצר חששות לגבי ביטחונם התעסוקתי והרגשה של התעמרות כלפיהם.

 

לצד זאת, לאחרונה פשטו כ-15-20 חוקרי המשטרה הצבאית על כיתות בה"ד 20, והודיעו למורים ולמרצים על עיכובם לחקירה – בשעה שהם מעבירים שיעור לתלמידיהם, ומול פניהם. הדבר נעשה באופן גס, מבזה ופוגעני הרומס את כבוד העובדים ופוגע בסמכות הפדגוגית שלהם כלפי התלמידים.

 

למרות בקשתו של ארגון עובדי צה"ל בהסתדרות להיפגש עם מפקד הבסיס ולדון באירועים, הנהלת הבסיס גוררת רגליים ולא מקדמת קיומה של פגישה כזו. היועץ המשפטי של ההסתדרות, עו"ד יחיאל שמיר, אף פנה ליועץ המשפטי לממשלה עו"ד יהודה ויינשטיין, בתלונה על התנהלות בלתי ראויה ובלתי מידתית של חוקרי המשטרה הצבאית שפגעו באזרחים עובדי צה"ל.

 

זורי מזרחי, יו"ר ההסתדרות במרחב ראשון לציון, אמר היום: "לא נוכל לעמוד מנגד בשעה שזכויות עובדים נרמסות. בעת טיפולו במקרה, אפי חלפון, המזכיר האזורי של ארגון עובדי צה"ל במרחב ראשל"צ, נחשף להתנהלות פוגענית ולא מידתית של המערכת. מצב בו הפיקוד עוצם עיניו ומתעלם מזכותם של עובדים לסביבת עבודה בטוחה, חופשית מאיומים ובתנאי עבודה הוגנים – לא יעבור בשתיקה".