התייחסותו של יו"ר ההסתדרות להסכם להבטחת זכויות עובדי נשר הר-טוב שנמכרה למלט הר-טוב

נחתם הסכם קיבוצי המבטיח את זכויות עובדי נשר הר-טוב

 

עובדי מפעל המלט נשר הר-טוב שנמכר לחברת מלט הר-טוב, ייהנו בין היתר מרשת ביטחון תעסוקתית למשך 7 שנים, מתוספות שכר של יותר מ-10% וממענק מכירה בגובה כולל של 5.5 מיליון שקל *** יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן: "מברך על גמר ההסכם שמבטיח לעובדים רשת ביטחון" *** גבי אסרף, יו"ר הסתדרות עובדי המתכת, חשמל ואלקטרוניקה: "זהו הסכם לדוגמא שמראה הן למעסיקים והן לעובדים כי ניתן להבטיח את זכויות העובדים בעת מכירה של חברה"

 

 

ההסתדרות, ועד עובדי מפעל נשר הר-טוב והנהלת חברת נשר חתמו אמש (יום א') על הסכם קיבוצי שיבטיח את זכויות העובדים בעת מכירת המפעל לחברת מלט הר-טוב.

 

מפעל נשר הר-טוב ממוקם באזור התעשייה הר-טוב הסמוך לבית שמש ועובדים בו כ-75 עובדים. מפעל נשר בהר-טוב הוא מפעל המלט השני בגודלו בישראל והוא מייצר קרוב לשליש מכלל תצרוכת המלט בארץ. המפעל משתרע על 325 דונם וכושר הייצור השנתי שלו עומד על כ-650 אלף טון קלינקר ומיליון טון מלט. מכירת המפעל יצאה לדרך לאור הוראת הממונה על ההגבלים העסקיים, במטרה למנוע קרטל בשוק המלט ועקב כך להוזיל את עלויות הבנייה ואת מחירי הנדל"ן במדינה.

 

ההסכם, שתוקפו ל-7 שנים, עד שנת 2021, מבטיח "רשת ביטחון" ל-7 שנים במהלכן כל עובד שיסיים את עבודתו במפעל בזכאות לפיצויי פיטורים יקבל 200% פיצויים וכן ישוחררו לו כל כספי הקופות שנצברו לו. נשר תהיה ערבה במשך 7 שנים להתחייבות הרוכשת - הן לתנאי רשת הביטחון והן לכלל התשלומים להם זכאים העובדים.

 

לפי ההסכם, העובדים יקבלו תוספות שכר בגובה 2.5% שתיכנס לתוקף רטרואקטיבית מדצמבר 2014, תוספת של 1.5% בתוקף מיוני 2015, תוספת של 1.5% מדצמבר 2015, תוספת של 2.8% בכל אחת מהשנים 2016 ו-2017 וכן תוספת של 2.5% בשנת 2018. כמו כן ייהנו העובדים ממענק מכירה בגובה 5.5 מיליון שקל, שיחולק להם בשתי פעימות וממענק שיפוץ תחנה בגובה 45 אלף שקל שיחולק לעובדים שייקחו חלק בפרויקט זה.

 

כחלק מההסכם נקבע כי הרוכשת תאמץ את כל ההסכמים הקודמים והנוהגים בנשר הר-טוב, ובכלל זה נקבע כי ותק העובדים יישמר גם תחת המעסיקה החדשה. נקבע גם כי החברה תרכוש עבור העובדים את מלוא הזכויות שלהם בקרן הפנסיה, כך שייחשבו מראש פנסיונרים שלה.

 

עוד הוסכם כי עובדים שיועסקו ערב מועד סיום עבודתם 20 שנה במצטבר וגילם 57 ומעלה, יהיו זכאים למסלול פרישה בפנסיה מוקדמת. עובד שיפוטר במסלול פיצויים יהיה זכאי לבקש לעבור לעבודה בנשר רמלה ללא פגיעה בתנאי העסקתו.

 

סעיף נוסף בהסכם קובע כי עובדים במעמד דור המשך יזכו לשיפור בתנאי ההעסקה  שלהם בעת עבודה ביום כיפור וכן לשיפור בתוספת קריאה.

 

יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן: "אני מברך על גמר ההסכם שמבטיח לעובדים רשת ביטחון, סוגיה חשובה ביותר לביטחונם התעסוקתי. ברצוני לברך את כל העוסקים במלאכה, בראשם את גבי אסרף ואיגוד עובדי המתכת, חשמל, אלקטרוניקה, רכב ויהלומים בראשו הוא עומד, את דני בונפיל יו"ר מרחב ירושלים של ההסתדרות ואת אנשי המרחב על עבודה מאומצת ומשותפת למען עתיד העובדים".

 

יו"ר הסתדרות עובדי המתכת, חשמל, אלקטרוניקה, רכב ויהלומים, גבי אסרף, אמר: "אחרי מו"מ מורכב שניהלנו במשך חודשים ארוכים, הגענו להסכם שהעובדים יכולים להתגאות ולהתברך בו. הוא מבטיח להם ביטחון תעסוקתי למשך שנים רבות, בין היתר כתוצאה מכך שהרכישה הייתה מותנית בהשארת המפעל כעסק חי. זהו הסכם לדוגמא שמראה הן למעסיקים והן לעובדים כי ניתן להבטיח את זכויות העובדים בעת מכירה של חברה.

 

"אני מבקש להודות לכל השותפים להסכם, בראשם ליו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן שהשקיע שעות רבות מזמנו כדי להוציא את ההסכם לפועל, למזכיר החטיבה הארצי עו"ד דביר יעקב, לחני חורש מאגף הפנסיה ולעו"ד רענן שקדי מהמחלקה המשפטית של ההסתדרות, לוועד העובדים ולאנשי מרחב ירושלים של ההסתדרות. תודתי נתונה גם להנהלת נשר, בראשם למנכ"ל משה קפלן (קפלינסקי)ולסמנכ"ל משאבי אנוש קובי רבינוביץ' שהבינו את הצרכים של העובדים והלכו איתנו כברת דרך עד לגיבוש ההסכם".

 

יו"ר ועד עובדי נשר, אבי אלימלך, אמר: "לאחר מאמצים רבים ולילות של מו"מ הצלחנו להגיע להסכם אשר מקנה לעובדים שקט תעסוקתי לטובת המשך הדרך, וכן השגנו רשת ביטחון כלכלית וזכויות פנסיוניות משופרות. ההנהלה החדשה מצאה לנכון לגשר על פערים לטובת יציאה לדרך חדשה הנוגעת לענף המלט בישראל, ובתחילת 2016 נקיים עמה שיחות נוספות לטובת עובדי הקבלן המועסקים בחברה. תודתנו נתונה גם להסתדרות, שאלמלא היא לא היינו מגיעים למעמד זה".