ההסתדרות אישרה סכסוכי עבודה חדשים

ההסתדרות אישרה היום (ג') מספר סכסוכי עבודה חדשים, הנוגעים לעובדי הגופים הבאים: דקלה חברה לביטוח, נעמ"ת, עיריית קריית שמונה, שירות התעסוקה וחברת נמל אשדוד

 

ההסתדרות אישרה היום (ג') מספר סכסוכי עבודה חדשים. סכסוך העבודה הראשון שאושר הוא סכסוך בדקלה חברה לביטוח. הרקע לסכסוך קשור לכוונת החברה להעביר את נכסיה לחברה האם (הראל) בהליך של מיזוג, וזאת ללא ניהול משא ומתן מקדים עם נציגות העובדים ובלי שנחתם בחברה הסכם קיבוצי. גם בעניין המו"מ על ההסכם, נציגות העובדים מוחה על התנהלות ההנהלה ומדגישה כי התנהלות זו היא שהובילה את ההידברות בין הצדדים למבוי סתום.

 

סכסוך עבודה שני שאושר היום הוא סכסוך עבודה בעיריית קריית-שמונה. העילה המרכזית לסכסוך היא ניסיון ליישום חד-צדדי של תכנית הבראה בעירייה, תוך העלמת מידע מנציגות העובדים ובדרך של קביעת עובדות בשטח, לרבות קליטת עובדים חדשים בתבניות העסקה שונות, בהן גם מיקור חוץ.

 

ההסתדרות אישרה גם סכסוך עבודה בנעמ"ת. במרכז הסכסוך ניצבת דרישתה של נציגות העובדות, לחתום על הסכם קיבוצי שיסדיר נושאים חיוניים לעבודת המטפלות. בין הנושאים שעומדים על הפרק: הסדר פיצוי בגין עומס עבודה שנובע מחוסר אקוטי בכוח אדם, תשלום בגין תקופת הכשרה והשתלמויות, ביטוח אחריות מקצועית והסדרת תנאי עבודה נוספים.

 

סכסוך עבודה נוסף אושר היום בשירות התעסוקה. העילה לסכסוך היא הפגיעה הצפויה בעובדי לשכת התעסוקה באשדוד, וזאת לנוכח כוונת ההנהלה לבצע שיפוצים אשר יקטינו באופן משמעותי את שטחי העבודה בלשכה ויפגעו בתנאי עבודתם של העובדים. נציגות העובדים דורשת לנהל מו"מ לשם צמצום הפגיעה בעובדים על רקע העבודות כאמור. 

 

סכסוך עבודה הוכרז גם בחברת נמל אשדוד. הסכסוך שנוגע לעובדי סקטור התפעול וסקטור הציוד המכני בנמל, עוסק בהחלטתה של ההנהלה לבטל את פתיחת הקורס להכשרת מנהלי עבודה עבור עובדי סקטורים אלו. החלטה זו, שפוגעת בקידומם המקצועי של העובדים, התקבלה על אף שקיים צורך שאינו שנוי במחלוקת באיוש משרות מנהלי העבודה.