ההסתדרות הכריזה על סכסוך עבודה בחברת הדלק טן

ברקע לסכסוך: התנהלות חסרת תום לב של הנהלת החברה אשר הובילה למבוי סתום במשא ומתן על ההסכם הקיבוצי *** ועד העובדים: "אנו קוראים להנהלה להתעשת ולחתור להתקדמות מהירה במו"מ" *** במידה ותימשך הפגיעה בהתארגנות ולא תחול התקדמות במו"מ, בעוד כשבועיים צפויים שיבושים בהספקת הדלק בתחנות החברה ברחבי הארץ

ההסתדרות הודיעה היום (ד') על סכסוך עבודה בחברת הדלק טן, בעקבות מבוי סתום במו"מ על הסדרת תנאי העסקתם של עובדי החברה במסגרת הסכם קיבוצי.

 

כ-450 עובדי חברת הדלק טן, שמונה עשרות תחנות דלק וחנויות נוחות בפריסה ארצית, מאוגדים בהסתדרות מאז יוני 2015. בשלושת החודשים האחרונים נעשו מספר ניסיונות מצד העובדים וההסתדרות לקדם את המשא ומתן על ההסכם הקיבוצי מול ההנהלה, אך כל המגעים בין הצדדים העלו חרס. ברקע לכישלון השיחות, עומדת גרירת רגליים מכוונת והתנהלות חסרת תום לב מצד ההנהלה.  

 

סכסוך העבודה הוכרז עקב סירובה של ההנהלה לקיים מו"מ ענייני בעניין ההסכם הקיבוצי, נקיטת צעדים חד צדדיים לפגיעה בהתארגנות העובדים, והתנהלות כללית של ההנהלה שנועדה לעכב את קיומו של המו"מ לחתימה על הסכם קיבוצי בחברה.

 

מוועד עובדי החברה נמסר היום: "לצערנו, כשלושה חודשים לאחר ההתאגדות ולאחר מספר לא מבוטל של פגישות עם ההנהלה, לא התנהל ולו דיון ענייני אחד בעניין ההסכם הקיבוצי. ההנהלה ממשיכה לעכב את הפגישות ולנקוט בצעדים מאחורי הקלעים לפגיעה בהתארגנות. אנו קוראים להנהלה, בראשות המנכ"ל ערן ועקנין, להתעשת ולחתור להתקדמות מהירה במו"מ".

 

במידה ותימשך הפגיעה בהתארגנות ולא תחול התקדמות בהידברות על ההסכם הקיבוצי, בעוד כשבועיים צפויים העובדים לפתוח בצעדים ארגוניים, בהם גם שיבושים בתפעול התחנות ובהספקת הדלק.