יו"ר ההסתדרות בוועידת האנשים של המדינה: "נושא החטופים קורע את החברה, ויש לפתור אותו כמה שיותר מהר. ההסתדרות לא עומדת מנגד"

יו"ר ההסתדרות בוועידת האנשים של המדינה: "נושא החטופים קורע את החברה, ויש לפתור אותו כמה שיותר מהר. ההסתדרות לא עומדת מנגד"

"השבת החטופים זה העניין המשמעותי ביותר כרגע, וההסתדרות לא עומדת מנגד", כך יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד בדברים שנשא היום (ד') בוועידת "האנשים של המדינה" של ידיעות אחרונות ו-Ynet, "נושא החטופים קורע את החברה, ויש לפתור אותו כמה שיותר מהר. אבל שביתה לא תעזור פה", אמר בר-דוד.

"זו התקופה הכי קשה מקום המדינה. השנה האחרונה הייתה מטורללת, בכלל זה בעניין המהפכה המשפטית, שם כן התערבנו והשפענו ביכולת המוגבלות שלנו. גם עכשיו אני עשה את מה שאני יכול במסגרת הכוח הארגוני.

בנושא החטופים, שהוא הכבד ביותר כעת, אנחנו מפעילים את ההשפעה של ההסתדרות, ועושים את מה שאפשר. ברגע שעניין החטופים יהיה תלוי רק בממשלת ישראל, והממשלה לא תחתור לעסקה, אפשר יהיה להפעיל לחצים נוספים", הבהיר יו"ר ההסתדרות והוסיף: "נכון לעכשיו, אנחנו מפעילים את כל כובד ההשפעה על מקבלי ההחלטות. גם בדברים שהציבור לא יודע".

עוד אמר: "האנשים שלי בהסתדרות, הקרובים אליי ביותר, הם אלה שהקימו בין היתר את מטה החטופים ואנחנו אלה שהובלנו את אירוע ההזדהות שבו עצרנו למאה דקות. אם הייתי מאמין שאשבית את המשק והחטופים יחזרו, הייתי עושה את זה".

בהמשך דבריו העביר ביקורת על התנהלות המדינה ואמר כי הוא לא סומך על הממשלה. "הממשלה לא מתנהלת ומנהלת כמו שצריך ולא מקבלת החלטות כמו שצריך – בכל התחומים. אני יודע לאן אני לוקח את ההסתדרות, אבל אני לא יודע לאן ראש הממשלה לוקח את המדינה. כבר תקופה שאני קורא לעצור את הכאוס. אני קורא לבחירות מוסכמות שיעצרו את הכאוס במדינה.

לדברי בר-דוד, האירוע הטראומתי של השבעה באוקטובר הוא אירוע שאי אפשר להתחמק ממנו, ו"האחריות היא על מקבלי ההחלטות". "אני חושב שההסתדרות יחד עם עוד גופים משמעותיים במשק פועלים לייצר הליך של מחאה שתוביל את הממשלה ללכת לבחירות. זו הדרך שבה אני נוקט".

בנוגע לחוק הגיוס אמר כי זו נקודה חשובה ביותר שאם הממשלה תעשה בה תרגילים היא עתידה להתפרק, והוסיף כי במקרה כזה המחאה תתגבר וגם ההסתדרות תיקח בכך חלק. "ההסתדרות תהיה שותפה עם הגופים האחראים שרוצים שינוי. שינוי יהיה בבחירות שיחזירו את המנדט לעם. זאת, כדי שנוכל לצאת לדרך חדשה ולבנות את המדינה. אני לא ראש הממשלה, אני ראש ההסתדרות, ואנחנו פועלים בתוך מערכת מורכבת ובתוך תקופה מורכבת. אנחנו פועלים כדי להציל את מה שאפשר להציל".

יו"ר ההסתדרות בדבריו בוועידת האנשים של המדינהיו"ר ההסתדרות בדבריו בוועידת האנשים של המדינה