יו"ר ההסתדרות לרה"מ: האחריות שלך לעתיד המדינה – להבטיח שוויון בנטל

יו"ר ההסתדרות לרה"מ: האחריות שלך לעתיד המדינה – להבטיח שוויון בנטל

"הגיוס לצה"ל הוא לא עונש אלא זכות הכרחית לקיומנו", כך כתב יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד במכתב ששלח לראש הממשלה בנימין נתניהו, ולכלל השרים וחברי הכנסת. במכתב, קרא בר-דוד לשינוי הנוסח הנוכחי של חוק הפטור מגיוס המתגבש, זאת מתוקף אחריותם לעתיד המדינה ובתוך-כך להבטיח את השוויון בנטל, בעיקר בעת הנוכחית | המכתב המלא

לכבוד
ראש הממשלה – ח"כ בנימין נתניהו
חברי הממשלה
כלל חברי הכנסת

הנדון: האחריות שלך לעתיד המדינה – להבטיח שוויון בנטל

בידיך ובידי יתר חברי הכנסת והשרים הכוח לאחד או לפרק, הכוח להתעלות לגודל השעה או לבזות את התשתית הערכית שעליה נבנתה מדינת ישראל. בהליכי החקיקה על הפטור מגיוס לחרדים – ייקבע העתיד של כולנו.

לכל צידי המפה הפוליטית יש הזדמנות היסטורית לגלות מנהיגות ולהוכיח לעם – שאתם רואים אותו – את כולו. לכל אחת ואחד מכם יש אחריות לקדם את תהליך הריפוי של החברה הישראלית מהפצע המדמם של 7 באוקטובר.

הגיוס לצה"ל הוא לא עונש אלא זכות הכרחית לקיומנו. מדינת ישראל היהודית והדמוקרטית נבנתה על האמונה ועל עוז הרוח של כל אלו שנקראו לדגל והתייצבו לשרת את עם ישראל. דורות של לוחמים ולוחמות עזבו את היקר להם מכל, יצאו לקרב ללא היסוס ולחמו במסירות נפש כדי שלכולנו תעמוד הזכות להיות עם חופשי בארצנו. הדרך היחידה שנוכל לכבד את הקרבתם - היא להבטיח שוויון בנטל, בעיקר בעת הנוכחית. אנו בשעת מלחמה ואין לנו פריבילגיה להחלטות מפלגות. להצעת החוק הזו השלכות רבות לא רק על עתיד ילדינו, אלא גם על המורל בקרב וגם על האחדות בעורף.

הממשלה אמנם נסוגה מהמתווה המקורי והסירה את הסעיף שמדבר על עליית גיל הפטור ל- 35, אך מהות הצעת החוק נותרה בעייתית. חוק הפטור מגיוס במתווה המתגבש עדיין יאפשר את המשך ההשתמטות משירות, תוך העמקת הפערים ויצירת שני עמים יהודים בציון. אלו שילדיהם ימשיכו לשאת בנטל הבטחוני והכלכלי שרק הולך ומכביד כאן, מול אלו שילדיהם יוכלו להסתתר מפניו מתחת למטריה של החוק. כל מי שיבחר לקדם את המתווה המתגבש בימים אלה, ללא עריכת שינויים משמעותיים - ייזכר לדיראון עולם כמי שנתן ידו להעמקת הקיטוב, לחורבן כלכלי ולהחלשה ביטחונית של מדינת ישראל.

אני קורא לך להשפיע ולפעול מיידית יחד עם שרים וחברי כנסת מכל המפלגות, כדי לתקן את הצעת החוק ברוח השוויון והערבות ההדדית. במדינת ישראל שאחרי ה- 7 באוקטובר, על כולנו מוטלת החובה המוסרית לבנות חברה צודקת ושוויונית יותר. לנצח ביחד זה אומר להילחם אחד לצד השני.

בכבוד רב,
ארנון בר-דוד
יו"ר ההסתדרות