כל אחד צריך טיפ קטן: חיסכון בתקופת החגים

חיסכון בתקופת החגים

האם ה"מבצעים" באמת חוסכים? הסקרים מייצגים את המחירים בפועל? ולמה חשוב לקרוא את האותיות הקטנות?
 רשות ההסתדרות לצרכנות עם כל הטיפים שיסייעו לכם לעבור את תקופת החגים

 

בתקופת החגים ההוצאות של כל הצרכנים עולות וביחוד בשנה האחרונה כאשר יוקר המחייה התגבר. העסקים מנצלים את "אווירת החגים" כדי לפתות את הצרכנים במטרה להגדיל את היקף קניותיהם – ובכך את רווחיהם. צרכן נבון צריך לנהוג גם בתקופה של "אווירת קניות" בצורה מושכלת ככל שניתן ולזכור הייטב כי אחרי החגים מתחילים לרדת התשלומים. לטובת כך, יחד עם רשות ההסתדרות לצרכנות, אספנו לכם טיפים שיעזרו לכם לצלוח בצורה קצת יותר טובה את תקופת החגים.

קודם כל - אל תאמינו לכל "מבצע". אנו עדים בתקופה זו ל"מבצעים" רבים אשר נועדו לעודד את הקניות. יש לשים לב כי הכותרת "מבצע" אינה מעידה בהכרח שמדובר במחיר משתלם. רק אם הצרכן יודע את המחיר הקודם הוא יוכל לדעת כי אכן מדובר במבצע אמיתי.

שימו לב לאותיות הקטנות – העיתונות הכתובה והדיגיטלית מלאה בפרסומים על מבצעים והנחות לקראת החגים – מומלץ לקרוא את "האותיות הקטנות" המופיעות בפרסומים על מנת להימנע מהפתעות לא נעימות לאחר ביצוע הקניות. בתקופה זו, העסקים מרבים להשתמש בשיטה הזו כדי להגדיל את היקף המכירות.

סקרים לא תמיד מייצגים – לקראת החגים מתפרסמים סקרי "סלי מחירים" רבים במטרה לפתות את הצרכנים לקנות ברשתות "הזולות" – מומלץ להתייחס לכל סקר רק ככלי עזר לביצוע הקנייה אך לא להסתמך עליו. זכרו - הסקר מייצג רק את קבוצה מסויימת של מוצרים שנבדקו וכמו כן לעיתים הסקר נכון ליום הפרסום.

המחירים שצויינו בסקר לא תמיד נשארים בימים שלאחר הפרסום. לכן, אנו ממליצים לכם להשוות בעצמכם ולחסוך. כמו לאורך השנה, כך גם בתקופות החגים יש להשתמש בכל אתרי השוואת המחירים, הפער במחירי מוצרים זהים יכול להיות משמעותי ביותר.

תרבו להשתמש במועדוני הנחות/קופונים. רבים מהצרכנים לא מודעים לכל ההנחות והקופונים אשר מועדוני ההנחות, לדוגמא "ביחד בשבילך" מאפשרים לקהל לקוחותיהם – זה הזמן להכיר את ההנחות ולהשתמש בהם ככל שניתן!

אילוסטרציה - קניות בסופראילוסטרציה - קניות בסופר

חיסכון בתקופת החגים

הצלחתם לחסוך וסגרתם בזכות כך חופשה? שימו לב לטיפים הבאים:

קודם כל – חשוב תהיו מודעים לזכויות הביטול שלכם. בכל קנייה של מוצר ו/או שירות לרבות טיסות ונופשים מומלץ לבדוק לא רק את המחירים של המוצרים/השירותים אלא גם את זכויות הביטול. האם ניתן לבטל את העסקה ומהם התנאים לביטולה? אלו פרטים אשר לעיתים חשובים יותר מהמחירים, ויכולים לחסוך עוגמת נפש רבה בעת הצורך.

הטיפ הבא: סוגרים ומיד מבטחים – תוודאו הייטב את הנושא הביטוחי במקרה של ביטול הטיסות/הנופשים. יש לבדוק אפשרות להרחבת הפוליסות כנגד ביטולי טיסות אשר החוק ו/או הפוליסות הרגילות אינן מכסות.

תשמרו על קשר גם בחו"ל  – עד לא מזמן הוצאות התקשורת לצרכנים אם יצאו לחו"ל היו נחשבות לגבוהות.  כיום ניתן להשתמש ב- E - SIM דיגיטלי ו/או בסימים מקומיים וכך להוזיל משמעותית את חבילות התקשורת.

אשראי יכול להיות יקר. תמיד ובייחוד בטרם יציאה לחו"ל מומלץ לבדוק את כרטיסי האשראי שברשותכם. יש לבדוק את גובה העמלות והחיובים בגין המרת המטבעות ו/או המשיכה בכספומטים בחו"ל, להשוות בין הכרטיסים ולבחור את הכרטיס "החסכוני" ביותר עבורכם.

ונאחל לכם שתהיה שנה (צרכנית וכלכלית) טובה!

שנה טובה ומתוקה שנה טובה ומתוקה

 

הטור הוא חלק מפינת "טיפ קטן", פינה שיצרנו בשיתוף רשות ההסתדרות לצרכנות, המוקדשת כל כולה לכם. הפינה עוסקת בסוגיות צרכניות נפוצות, טיפים שיגנו על הזכויות שלכם בתור צרכנים, ומכינה אתכם לרכישה הבאה שלכם. לקריאת הטור הקודם "הצגת מדיניות תחסוך אי נעימות" - לחצו כאן.

 

יש לכם שאלות צרכניות? מוזמנים להתקשר לקו של מוקד המידע והשירות של ההסתדרות בטלפון 2383*, בימים א'-ה', בין השעות 18:00-8:00

המידע באתר/ האפליקציה של ההסתדרות הוא מידע כללי ואינו מידע מחייב. הזכויות המחייבות נקבעות על-פי חוק, תקנות ופסיקות בתי המשפט.

השימוש במידע המופיע באתר / אפליקציה אינו תחליף לקבלת ייעוץ או טיפול משפטי, מקצועי או אחר והסתמכות על האמור בו היא באחריות המשתמש/ת בלבד - יש לעיין בתקנון ותנאי השימוש באתר/אפליקציה.