מובילה לשינוי: הכירו את עופרה מזרחי בן שלום

תעוזה, אומץ, אמונה ואופטימיות הם המפתח להגשמת חלומות

עופרה מזרחי בן שלום, יו"ר נעמת במרחב ראשל"צ, מספרת בטור אישי מיוחד על המנהיגות שלמדה מאמא ואיך היא מתכננת לקדם שוויון מגדרי

שלום לכולן ולכולם,

שמי עופרה מזרחי בן שלום. אני בת 59, אמא ל-3 ילדים וסבתא ל-10 נכדים.

למדתי באוניברסיטה הפתוחה קורסים להעשרה בפסיכולוגיה, סוציולוגיה ובחוג למדעי המדינה בבר-אילן.

ב-26 שנות עבודתי בהסתדרות כיהנתי בתפקיד ארצי ומרחבי. במהלך תפקידי באיגוד המקצועי במרחב ראשל"צ, צירפתי מפעלים ואיגדתי עובדות ועובדים רבים למשפחת ההסתדרות. חתמתי על הסכמי עבודה מיוחדים וניהלתי הליכי גישור שהובילו להסכמי פשרה. כמו כן, טיפלתי בהסדרת יחסי עבודה ומניעת סכסוכי עבודה. בעת הצורך טענתי וייצגתי בבית הדין לעבודה.

אני חברה בוועד הארצי של עובדי ההסתדרות, רכזת המחלקה לאיגוד מקצועי במרחב, מ"מ מקום יו"ר המרחב וכיום יו"ר נעמ"ת.

פעם נשאלתי מיהי מנהיגה בעיניי? מאהבתי למקורות ולהיסטוריה שלנו, הראשונה שעלתה בראשי הייתה רות המואבייה. רות הייתה גויה, אלמנה ללא ילדים, שהחליטה להמיר את דתה, להצטרף לעם ישראל, ללכת שבי אחר ליבה ולדבוק בחמותה נעמי היהודייה. זה סיפור מדהים וסמל לאישה עוצמתית שמתוך האפלה בחייה נותרה נאמנה לצו ליבה, נישאה בשנית, בראה במו ידיה את מציאות חייה, הקימה את שושלת המלוכה ובכך הכתיבה מציאות היסטורית חדשה.

ובנימה אישית, אמי זיכרונה לברכה הייתה עבורי רות שכזו. בשנות ה-50 של המאה הקודמת, בחודש השישי להריונה הראשון, בחרה אמי לצאת לפרק חדש בחייה. אמי ז"ל התוותה לי דרך חיים לפיה תעוזה, אומץ, אמונה ואופטימיות הם המפתח לנסוק מעלה, להגשים חלומות ולהגיע למחוז חפצי.

שמתי לי למטרה להיות "רות" שכזו לציבור הנשים מכל גווני הקשת בחברה הישראלית. משימתי היא לחזק ולטפח את מעונות היום והעובדות בנעמ"ת וכן להרחיב ולהנגיש את הפעילות לכל אישה באשר היא. הסולידריות שלנו תצלח את כל האתגרים ויש בה מקום לכולן.

אני רואה בעבודתי שליחות שמקורה באהבת אדם ושמירה על מקור פרנסתו ואני מאמינה בכל ליבי שלנו הנשים יש את הסגולה והעוצמה לשנות סדרי עולם, כאמור במשפט: ״חכמות נשים בנתה....." .

אפעל לקדם את השוויון המגדרי במקומות העבודה, תוך מתן "תו נעמת" להוגנות מגדרית לכל מקום עבודה שיכבד כלל זה.

אפעל להקמת מרכז הדרכה לאישה העובדת, באמצעות קורסים, הכשרות וסדנאות ובדגש על מתן מענה ושירותים לנשים במקומות העבודה עצמם, מתוך היכרותי את כלל מקומות העבודה במרחב על כל עובדיהם.

אפעל לרתום את מקומות העבודה למאבק באלימות נגד נשים.

נמשיך להפעיל את "מרכז אבא" בנעמ"ת.

נמשיך במאבק להצלת החינוך לגיל הרך, תוך הובלת מאבק לשיפור השכר והגדלת התקינה של המטפלות, הסייעות ותומכות הלמידה.

אני רואה חובה נעימה להודות לארנון בר-דוד יו"ר ההסתדרות, לחגית פאר יו"ר נעמת, לאבי יחזקאל סגן יו"ר ההסתדרות ויו"ר האגף לארגון ומרחבים, לדוד ראובן יו"ר מרחב ראשל"צ ולחברותי וחבריי במשפחת המרחב על האמון והתמיכה בי לתפקיד יו"ר נעמ"ת.

ביחד נעשה ונצליח.

שלכן ושלכם,

עופרה

 

*הטור של עופרה נכתב במסגרת הבלוג "מובילות לשינוי" אשר מארח מדי שבוע את מנהיגות העבודה המאורגנת בישראל. לקריאת טורים של מנהיגות נוספות, לחצו כאן

עופרה מזרחי בן שלוםעופרה מזרחי בן שלום