הכירו את מועדון השליחים והשליחות בתל-אביב

חדש בתל אביב -יפו: מועדון לרווחת השליחים והשליחות

בהמשך להתאגדות עובדי תן ביס, ההסתדרות והסתדרות הנוער העובד והלומד השיקו מיזם חברתי חדש שנועד לשמש כמקום מפגש ותחנת התרעננות לעובדות ועובדים המועסקים בענף השליחויות 

מאז פרוץ משבר הקורונה והזינוק בהזמנות האונליין, צמח בישראל ענף שמעסיק אלפי עובדות ועובדים שקופים. השליחים, שחלקם המתינו חודשים רבים כדי להתקבל למקום עבודתם, נאבקים על הפרנסה בכבישים סואנים, בכל תנאי מזג האוויר ולרוב ללא תנאים פיזיים בסיסיים. כמענה לאותם עובדים, פתחה ההסתדרות בשיתוף עם הסתדרות הנוער העובד והלומד, מיזם חברתי ראשון מסוגו שנקרא מועדון השליחים.

המועדון שנפתח בסוף חודש יולי ברחוב אבן גבירול 107 בת"א, נמצא כעת בתקופת הרצה, ופועל חמישה ימים בשבוע למען שליחים ושליחות מכלל החברות, בהן תן ביס, וולט, משלוחה, רסט, גט דליברי ואחרות.

המועדון משמש כתחנת התרעננות לעובדות ועובדים בענף השליחויות ומציע למבקריו מגוון מתקני מנוחה ופנאי. לצד האפשרות לעצור ולנוח במקום ממוזג בין משלוח למשלוח, השליחות והשליחים יוכלו להשתמש במטבחון כדי לאכול או לשתות כוס מים, להכין לעצמם שתייה חמה, להטעין את הסוללות של הטלפון הנייד והאופניים, לשחק שש בש או בקונסולה שמחוברת לטלוויזיה ולהשתמש בשירותים. לצד המועדון תוצב גם עמדה לתיקון אופניים, שתאפשר לבצע תיקונים עצמאיים לכל סוגי האופניים.

בנוסף לכך, המקום ישמש כתחנת מידע שתספק לכל שליח ושליחה מענה וייעוץ בנושאים שקשורים לזכויותיהם בעבודה. על אף שחלק מהשליחים עדיין לא מאוגדים בהסתדרות, המועדון פתוח לכלל השליחים ומעניק תמיכה רלוונטית לכל עובד ועובדת שמועסקים בענף.

"הרעיון לפתוח את מועדון השליחים נולד בזמן שליווינו את ההתאגדות של עובדי תן ביס", מספר רכז המועדון מידן פישמן. "מדובר בצורך בסיסי שעלה בשיחות רבות עם השליחים שחלקם מתארים מציאות לא פשוטה".

רכזת המועדון, שיר דביר, הסבירה כי: "המועדון הוא גם זירת מפגש לאנשים שעובדים יחד באותו מקום עבודה ולעיתים קרובות לא מכירים אחד את השני. זה מקום שבו אנחנו נותנים להם להביא את עצמם, להציע רעיונות, לשאול שאלות על מה שמגיע להם, להבין יותר על תלוש השכר או על הקבלה שלהם והכי חשוב לנוח ולהיטען להמשך יום העבודה. אנו מזמינים את כל השליחות והשליחים, מכל החברות, מאוגדים ולא מאוגדים, לקפוץ לבקר אותנו ולהכיר את המקום".

מועדון השליחים (אבן גבירול 107, ת"א) פתוח בימים א'-ה', בין השעות 13:00 – 18:00. כבר כעת, ולאור הביקוש, נבדקת האפשרות לפתוח את המועדון בשעות נוספות ולהרחיב את המיזם לנקודות חדשות בעתיד. 

מועדון שליחים, אבן גבירול 107, תל אביבמועדון שליחים, אבן גבירול 107, תל אביב