מובילה לשינוי: הכירו את אנה לימון

המפתח: להתייחס בכבוד לעובדים!

אנה לימון, חברת ועד בוועידת התביעות לניצולי השואה בישראל, מספרת בטור אישי מיוחד מתי הבינה שחשוב להצטרף להסתדרות, ועל מה צריך להקפיד כדי שאפשר יהיה להעניק טיפול מיטבי ואכפתי לניצולים

 

שמי אנה לימון, מטפלת בתיקים של ניצולי שואה וחברת ועד בוועידה לתביעות יהודיות חומריות נגד גרמניה (ועידת התביעות לניצולי השואה בישראל). אני בת 44, רווקה וגרה בלוד.

נולדתי ברוסיה, למדתי באוניברסיטת קלינינגרד לתואר ראשון בספרות ושפה אנגלית, ובהמשך לימדתי אנגלית ועבדתי כסוכנת נסיעות. עליתי לארץ ביוני 2003, השתתפתי בקורסים בעברית, עבדתי במחלקת אוספים בחברת טלפונים אמריקאית ואז בחברה ישראלית למדידת ציוד.

כיום, כאמור, אני עובדת בוועידת התביעות בסניף תל-אביב. ועידת התביעות היא מוסד ללא כוונות רווח שתפקידו לפעול באמצעות מו"מ לקבלת פיצויים מממשלת גרמניה עבור ניצולי השואה, וכן לפעול להשבת רכוש לניצולי השואה וליורשים של קורבנות השואה, ולסייע לניצולים.

שמעתי על ההסתדרות בפעם הראשונה בשנת 2015, כאשר לאחר השנה הראשונה שלי בוועידת התביעות ההנהלה החליטה לפטר כ-100 עובדים. יזמנו התאגדות בהסתדרות כדי שיהיה אפשר לייצג ולהגן על הזכויות של העובדים. ב-2020 הגשתי מועמדות לנציגת ועד, ונבחרתי.

הפעילות העיקרית שלי כחברת ועד כוללת משא ומתן על שיעורי שכר ותנאי העסקה של העובדים. כמו כן, אני עוסקת בניטור ובריכוז יומיומי של צורכי המעסיקים השוטפים ונפגשת עם רכזי ההסתדרות למציאת פתרונות לשאלות ובעיות של העובדים. בוועידת התביעות יש 120 עובדים שמאוגדים בהסתדרות. אני מדברת עם ניצולי שואה, רושמת את כל מקרי הרדיפה שלהם ועושה גם עבודת ארכיון.

העבודה עם ניצולי השואה זו משימה חשובה וקדושה עבורי. היא כוללת התחשבות באנשים ששרדו את השואה, להבין את צורכיהם, לשים לב מקרוב לפרטים, לספק גישה מקצועית, לאהוב ולהבין היסטוריה. אני מאמינה שכדי לטפל כראוי בעובדים מיומנים עם ותק של 10, 20 שנים ויותר בכל מה שנוגע לתנאי העסקתם, צריכים להתייחס אליהם בכבוד - במיוחד כשאחוז גבוה מעובדי ועידת התביעות הם אנשים לאחר גיל הפנסיה. צריך גם לדאוג לתנאי העבודה שלהם.

הרגע שבו הבנתי שאני רוצה להצטרף לארגון המסייע לעובדים ולהגן על האינטרסים שלהם היה מכריע בחיי. נעזרתי גם במשרד העבודה, שם הוענקה לי עזרה ותמיכה מקצועית. המטרה הבאה שלי: לרכוש ידע משפטי שיעזור לי עוד יותר לשפר את יכולותיי לסייע לעובדים, בשיתוף פעולה עם ההסתדרות.

אני שמחה שלאחרונה חתמנו על הסכם קיבוצי חדש לעובדים, ל-4 שנים, אשר כולל את העלאת השכר ההתחלתי של העובדים, כך שלא יהיה נמוך מ-8,500 שקל בחודש; שיפור בהפקדות הפנסיוניות ובתנאי פדיון ימי מחלה; הגדלת מכסת ימי החופשה השנתיים ל-28 בהדרגה, והגדלת מימון פעולות הרווחה המאורגנות על ידי ועד העובדים. תודה מיוחדת לגרשון גלמן, יו"ר מרחב ת"א-יפו בהסתדרות, עו"ד גיא רוטנברג המזכיר המלווה את עובדי ועידת התביעות ממחלקת המעו"ף במרחב ת"א-יפו, וכמובן לזינה ציפרבלאט יו"ר ועד העובדים שלנו שעושה את עבודתה לאורך שנים רבות במסירות ובהקרבה.

שנדע לעשות רק טוב!

שלכם ושלכן,

אנה

 

*הטור של אנה נכתב במסגרת הבלוג "מובילות לשינוי" אשר מארח מדי שבוע את מנהיגות העבודה המאורגנת בישראל. לקריאת טורים של מנהיגות נוספות, לחצו כאן

אנה לימוןאנה לימון