הסכם קיבוצי ראשון לבוחני הנהיגה של חברת "מילגם"

הסכם קיבוצי ראשון לבוחני הנהיגה של חברת "מילגם"

 

120 הבוחנים שהתאגדו בהסתדרות יזכו במסגרת ההסכם להגדרה מחייבת לשכר השעה המינימלי, להגנה על זכויותיהם ולמנגנון מאוזן שישמור על ביטחונם התעסוקתי *** הבוחנים אחראים לכ-1,400 טסטים מדי יום באזור שמפתח תקווה ועד צפון הארץ

ההסתדרות, חברת מילגם ו-ועד העובדים חתמו היום (ב') על הסכם קיבוצי ראשון בחברה אשר אחראית על ביצוע מבחני הנהיגה המעשיים (טסטים) מפתח תקווה וצפונה. ההסכם יחול על כ-120 עובדי החברה שמבצעים מדי יום כ-1,400 מבחני נהיגה מעשיים על כלי רכב פרטיים, מסחריים, דו-גלגליים, חקלאיים, וכן על אוטובוסים.

ההסכם הקיבוצי – אשר נחתם היום בהובלת יו"ר איגוד עובדי התחבורה בהסתדרות עו"ד אבי אדרי וראש חטיבה ארצית באיגוד עו"ד עמית הלל – מעניק ביטחון תעסוקתי לעובדי החברה אשר התאגדו בשנה שעברה בהסתדרות, והוא יחול גם על אלה שנמצאים בתקופת ההכשרה. במסגרת ההסכם, יישמרו מכלול זכויותיהם, תנאי עבודתם ושכרם של עובדי מילגם. את המו"מ מצד החברה הובילו מנכ"ל מילגם שלומי אברשטק והיועץ המשפטי של החברה אייל כץ.

בהסכם נקבע בין היתר כי שכר השעה הבסיסי המינימלי של עובד יעמוד על 52 שקל (ברוטו) וכי שכר השעה המינימלי למי שמועסק יותר משנה וחצי בחברה יעלה מ-52 שקל ל-56 שקל לכל הפחות. בנוסף, הוגדר מנגנון פריטטי בנוגע לסיום העסקה, וכן הוסדרו התנאים והתשלום עבור פעילות הוועד במקום העבודה. ההסכם יהיה בתוקף עד סוף שנת 2022.

יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד ברך על ההסכם ואמר: "במיוחד בתחום חשוב כל כך כמו הבטיחות בדרכים, חובה עלינו לדאוג לזכויות העובדים שעבודתם נוגעת בשמירה על חיי אדם. ההסכם שחתמה היום ההסתדרות מעגן את הביטחון התעסוקתי של בוחני הנהיגה ומשפר את תנאי ההעסקה שלהם – וזה לטובת כולנו, כל מי שכבר היום על הכבישים, וגם הדור שעתיד לעלות עליהם".

יו"ר איגוד עובדי התחבורה בהסתדרות עו"ד אבי אדרי אמר: "מדובר בקבוצת עובדים חשובה ביותר שאחראית בין היתר למתן רישיונות נהיגה לילדים של כולנו. ההסכם הינו הסכם ראשון לעובדים בחברה והוא מגן על כל זכויותיהם, מקבע שכר מינימלי ומקסימלי ובעיקר מעניק מנגנון בריא ומאוזן לביטחונם התעסוקתי של בוחני הנהיגה".

היועץ המשפטי של מילגם אייל כץ ציין: "מעמד חתימה זה מעמד שמשקף הסכמות, וזה מה שהיה כאן. היה חשוב להנהלת מילגם לא רק לדבר אלא גם לעשות, ולהראות שהבוחנים הם המשאב הכי חשוב. תודה ליו"ר ההסתדרות וליו"ר איגוד עובדי התחבורה על התמיכה ועל הגיבוי".

יו"ר ועד עובדי מילגם דן אמזלט סיכם: "עבדנו על ההסכם הזה במשך זמן רב ובשיתוף מלא עם ההנהלה. אני שמח שבסופו של דבר הגענו לרגע הזה, שכן הוא מהווה הישג משמעותי לבוחנים. אני בטוח שההודעה על ההסכם תעשה את הפסח הזה אפילו יותר שמח וחגיגי עבור עשרות העובדים שלנו".

את ההסכם ליוו עורכי הדין רועי בליטנטל ומור אבלה מנהלי חטיבה ארצית באיגוד עובדי התחבורה וכן עו"ד נטלי שוכוביצקי ממשרד עוה"ד אלעד מורג.