מובילה לשינוי: הכירו את ענת עוז

למען שוויון וצדק מגדרי

ענת עוז מספרת בטור אישי על הדרך שעברה ממחנכת לגיל הרך ועד לתפקיד יו"ר נעמת במרחב ת"א-יפו, ועל הפעולות והתוכניות שלה למען הנשים 

שלום לכולן ולכולם, נעים להכיר: שמי ענת עוז, יו"ר נעמת במרחב ת"א-יפו. אני נשואה פלוס 3 ילדים ושני נכדים, ומתגוררת בתל-אביב כל חיי. מלבד לימודיי התיכוניים, אני בוגרת קורסים רבים בהם ניהול בעידן המודרני, מנהיגות 2000, התמודדות במצבי לחץ, תקשורת, חדשנות, מנהיגות ופיתוח אישי בעולם העבודה.

הגעתי לנעמת בשנת 1988. התחלתי כמחנכת לגיל הרך, ובשנת 2000 מוניתי למנהלת במעון שבו עבדתי.

בינואר האחרון נבחרתי לתפקיד יו"ר נעמת במרחב ת"א-יפו, עליו חלמתי עוד בתחילת דרכי. במסגרת תפקידי אני אחראית בין היתר על 16 מעונות היום של ת"א, כשהשנה צפוי להיפתח מעון חדש בשכונת בבלי בעיר.

אני רואה כחלק משליחותי ליזום פעילויות קהילתיות. אני מייחסת חשיבות רבה לפעילות חוצת מגזרים לקידום השוויון והצדק המגדרי. הלשכה המשפטית של נעמת פועלת במרחב ת"א-יפו, ואנו מעניקות ייעוץ משפטי לאלפי נשים בדיני עבודה, הסכמים שונים כמו הסכמי גירושים, הסכמים לחיים משותפים, הסכמי ממון והסכמי הורות. 

בנוסף, אנו מקיימות פעילות פנאי לגמלאיות, פעילויות רב-תרבותיות בקמפוסים וברשתות החברתיות, הרצאות ופעולות מחאה נגד הטרדה ואלימות כלפי נשים. אנחנו גם מקיימות הרצאות שונות בנושא בריאות האישה, והיד עוד נטויה.

כחלק מהאג'נדה של נעמת וערכיה אני מתכוונת להמשיך ולפעול בכל דרך לשיפור מצבן ומעמדן של הנשים בישראל למען שוויון מגדרי ולמען צדק חברתי, תוך דגש על גמלאיות ת"א. כמו שאמר יגאל אלון, "עם שאינו יודע את עברו, ההווה שלו דל ועתידו לוט בערפל".

כמו כן, נמשיך בעבודה עם ילדים בסיכון במעונות הרב-תכליתיים שלנו, נרחיב את הפעילות למען שוויון מגדרי וקידום מעמד האישה במקומות העבודה ונמשיך לסייע לנשים הסובלות מאלימות במשפחה באמצעות מרכז מניעת אלימות בת"א-יפו. אני רואה אתגר גדול בגיוס ורתימת דור המשך של צעירות וסטודנטיות שנעמת יכולה להוות עבורן מרחב לאקטיביזם פמיניסטי.

אני מתכוונת להרחיב את פעילות נעמת במרחב ת"א-יפו לקידום הספורט הנשי, ולהגדיל את מספר הקורסים להעצמה נשית. כמי שצמחה מהשטח, מתחום הגיל הרך, אתמוך ואקח חלק במאבק הארצי של נעמת לשיפור התקינה במעונות היום ושינוי במעמדן של המחנכות שעבודתן חשובה למען דור העתיד.

אני רוצה להודות לנשים שליוו אותי לאורך הדרך, ובראש ובראשונה לחגית פאר יו"ר נעמת על האמון שנתנה בי, על הליווי והתמיכה.

תודה להילה קניסטר בר-דוד, מנכ"ל עמותת שחר-און, שחיזקה ועודדה אותי להאמין בעצמי ובדרכי.

תודה לגרשון גלמן, יו״ר מרחב תל-אביב-יפו בהסתדרות על הרוח הגבית שהוא נותן לי. 

תודה לבעלי היקר על התמיכה והאהבה.

ותודה להסתדרות, "הבית של העובדים", ולעומד בראשה ארנון בר-דוד שנותן לנו את האפשרות לצמוח ולגדול.

שלכן ושלכם,

ענת עוז

*הטור של ענת נכתב במסגרת הבלוג "מובילות לשינוי" אשר מארח מדי שבוע את מנהיגות העבודה המאורגנת בישראל. לקריאת טורים של מנהיגות נוספות, לחצו כאן

ענת עוז ענת עוז