ההסתדרות עולה בקמפיין חדש לעידוד התאגדויות עובדים

ההסתדרות עולה בקמפיין חדש לעידוד התאגדויות עובדים

במרכז הקמפיין, שנולד על רקע הקורונה, שנת 2020 כשנה שהדגישה את חשיבות הסולידריות החברתית ואת הכוח של היחד

במוצאי השבת הקרובה (28.11), תשיק ההסתדרות קמפיין חדש לעידוד התאגדויות עובדים. הקמפיין שעולה על רקע משבר הקורונה, יעלה בערוצי הטלוויזיה וילווה בפעילות נרחבת גם בזירת הדיגיטל. 

במרכז הקמפיין – שנת 2020 – כשנה שהדגישה ביתר שאת את חשיבות הסולידריות החברתית ואת הכוח של היחד. המהלך שהופק על ידי אגף ההסברה בהסתדרות ובאמצעות חברת הפרסום באומן בר ריבנאי (BBR Saatchi & Saatchi) מציג במרכזו בעלי חיים בסיטואציות שונות כדי להמחיש את מה שהאנושות למדה בשנה החולפת מהמשבר הבריאותי והכלכלי שטלטל את העולם. "להתאגד זה בטבע של כולנו" - כך נסגר סרטון הקמפיין בעת שצילומי הטבע מתחלפים בצילומים של עובדים אמיתיים מקומות עבודה מאוגדים.

"עולם יחסי העבודה השתנה מאוד בשנה האחרונה וראינו שינוי גם במוטיבציות של העובדים להתאגד", כך מספרים באגף להתאגדות עובדים בהסתדרות. "לאחר שנים שבהן עיקר ההתאגדויות קרמו עור וגידים על רקע רצון העובדים לשפר את שכרם ואת תנאי העסקתם, אנו עדים לחזרה לדבר הראשון והבסיסי ביותר שמעניקה ההסתדרות במקומות עבודה מאורגנים - יציבות וביטחון תעסוקתי".

"כפי שנוכחנו לדעת, אף ענף תעסוקתי או סקטור בשוק העבודה לא חסין מפני מגיפה עולמית. מסחר, ביטוח, תעשייה, תיירות ולמעשה כל תחום אחר, נחשפו לנסיבות שמה שמאפיין אותן יותר מכל זה חוסר ודאות. עובדים רבים איבדו את מקום עבודתם או נשלחו לחל"ת ללא מועד חזרה. שוק העבודה השתנה וראינו איך דווקא בתקופה הקשה הזו, מקומות עבודה מאוגדים הצליחו לצמצם למינימום את הפגיעה בעובדים".

יו"ר ההסתדרות, ארנון בר-דוד, הדגיש כי: "מאז פרוץ המשבר, ההסתדרות ממלאת תפקיד מוביל בשמירה על יציבות המשק ומהווה גורם מאזן במקומות העבודה. תנופת ההתאגדות דווקא בשנת הקורונה נעוצה בכך שעובדים רבים הבינו שעבודה מאורגנת זו רשת הביטחון שלהם. כולי תקווה שעוד עובדים יממשו את זכותם להתארגן ויצטרפו להסתדרות. בכל מקום שבו קמה התאגדות עובדים חדשה, צומחת מנהיגות אחראית ומחברת – כזו שעוזרת להגן על העובדים, לצמצם את הפערים ביניהם, ולרתום את כולם להבטחת חוסנו של מקום העבודה".

יו"ר אגף הסברה, דוברות ופרסום בהסתדרות, יניב לוי, הוסיף: "אני מאמין שהמהלך הנוכחי יסייע להגביר את המודעות ליתרונות ההתאגדות, ויחשוף את ההסתדרות בפני רבבות עובדים שרוצים להיות חלק. הם צריכים לדעת שהבית הזה פתוח עבורם ומשקף את הערכים שהופכים את ההסתדרות לחזקה ורלוונטית, גם מאה שנים אחרי הקמתה".

מתוך הקמפיין החדשמתוך הקמפיין החדש