מובילה לשינוי: הכירו את לילך רפי

למען עצמאות כלכלית

לילך רפי, מזכירת איגוד מקצועי בהסתדרות המעו"ף ויו"ר נעמת במרחב נתניה, מספרת בטור אישי על פעילותה למען בני נוער ועל התוכניות שלה לקדם שוויון הזדמנויות וצדק חברתי לנשים    

שלום לכולן ולכולם,

שמי לילך רפי. אני אמא לעומר (24) חייל בקבע, ולנועה (18) שדחתה את השירות הצבאי שלה ומתנדבת עם בני נוער בשנת שירות. אני נשואה לדורון ומתגוררת בנתניה. אנחנו 5 אחים ואחיות, בהם אחות תאומה שלי. בורכתי במשפחה חמה ותומכת עם אמא חזקה, המהווה עוגן ועוצמה לכולנו.

אני עובדת בהסתדרות מעל 27 שנים, מתוכם 11 שנים כרכזת קן ומזכירת איגוד מקצועי לנוער בשרון ובנתניה ב"תנועת הנוער העובד והלומד". העבודה עם בני נוער הייתה מאתגרת וחשתי סיפוק רב במפגשים איתם וכשסייעתי להם ועמדתי לצידם במשברים במקום העבודה ומחוצה לו. כבר אז זיהיתי בקרב בני הנוער את החשיבות לשוויון הזדמנויות מגדרי ופעלתי לקידום הרעיון.

ב-16 השנים האחרונות אני עובדת בהסתדרות במרחב נתניה כמזכירת איגוד מקצועי בהסתדרות המעו"ף. אני אחראית על הטיפול בעובדי עיריות, קופות חולים, רשת אורט במרחב, עובדי שירביט, כיבוי אש ועוד. עד לאחרונה טיפלתי בעובדי הבניין והעץ. מהחודש אני מכהנת גם כיו"ר נעמת במרחב נתניה.

אני אוהבת את העבודה ואת תחושת השליחות, משתדלת וחותרת לעשות פעולות חדשות ומגוונות עבור העובדות והעובדים. תמיד הייתי אקטיביסטית, ובשנים האחרונות כשהילדים גדלו התפניתי ולקחתי חלק בלמידת הנושא המגדרי. בשש השנים האחרונות, ביחד עם חברות, אני פועלת למען הנשים בנתניה בהפקות אירועים, קורסים ועוד, וזאת במסגרת פעילותי ב"מועצת נשים נתניה" שהקמנו ביוזמת העירייה. כמו כן אני מלווה ומסייעת בפעילות בלתי פורמלית (בהתנדבות) לבני נוער בעיר.

מאז ותמיד בער בעצמותיי ערך השוויון והצדק החברתי. אני מרגישה זכות וחובה להיות מעורבת במה שקורה מסביבי, להשפיע ולהוות דוגמה. ההשתייכות לקבוצות של נשים והעבודה המשותפת עם נשים למען נשים ובכלל, כדרך לשינוי ולצמצום הפערים, היא עבורי דבר נעים ומעצים, מפרה ומרענן.

המפתח לשוויון הזדמנויות מגדרי מצוי בשוק העבודה, ולכן במסגרת תפקידי החדש כיו"ר נעמ"ת אפעל לעודד נשים לעצמאות כלכלית שתאפשר להן חופש בחירה. בכוונתי גם לשים דגש על עידוד וקידום נשים לעמדות בכירות, לתפקידי ניהול, ולתפוס מקום של ממש בקרב מקבלי החלטות.

לצערי, משבר הקורונה העצים חוליים בחברה שלנו ונשים ממשיכות להירצח. הן שקופות לנבחרי הציבור אשר מצד אחד מגנים, אך מצד שני מתמידים בסירובם להעביר תקציבים שהובטחו למאבק באלימות נגד נשים. גם אין טיפול מספק לנשים ונערות נפגעות תקיפה מינית, נושא שיש בכוונתי להתמיד להעלותו על סדר היום ולזעוק את זעקתן בכל הזדמנות.

אני מאמינה גדולה בכוח הנשי, חוצה מפלגות ומגזרים. עבור העובדות אפעל באמצעות עשייה משמעותית של נעמת במרחב בהובלתי. אני רוצה שנחבר, נרכיב, נייצר, נלמד, ניצור, נתרחב ונעוף ביחד.

בהזדמנות זו רוצה לומר תודה למשה סמיה יו"ר מרחב נתניה בהסתדרות, שמאפשר לי להעז, ליזום, להתחדש, ביוזמות ורעיונות חדשים. נמשיך את שיתוף הפעולה גם למען הנשים במרחב.

שלכם ושלכן,

לילך רפי

*הטור של לילך נכתב במסגרת הבלוג "מובילות לשינוי" אשר מארח מדי שבוע את מנהיגות העבודה המאורגנת בישראל. לקריאת טורים של מנהיגות נוספות, היכנסו לאתר ההסתדרות וחפשו "מובילה לשינוי"

לילך רפילילך רפי