מובילה לשינוי: הכירו את רחלי סעדיה

התאגדות חדשה נולדה

מאות עובדי ספקית הגז "פזגז" התאגדו השבוע בהסתדרות, בדרכם להסכם הקיבוצי הראשון בחברה. הכירו בטור אישי את רחלי סעדיה, ממובילי ההתארגנות החדשה

שלום לכולן ולכולם, נעים מאוד להכיר. אני רחלי סעדיה, מתגוררת בירושלים עם אלון בעלי. לא מחליפה את העיר הזאת בעד שום הון, יש משהו באווירה שלה ובחום של האנשים שהוא ממכר... זכיתי להיות דמות משמעותית גם לעמית ולרועי - ילדיו המקסימים של אלון מנישואיו הראשונים - ואת התמונה משלימה לקסי הכלבה שלנו.

מזה קרוב לשמונה שנים אני עובדת  גאה בחברת פזגז, חברת הגז המובילה בישראל. התחלתי בתפקיד מנהלת מוקד המכירות של החברה במרחב ירושלים והנגב, ובשלוש השנים האחרונות אני משמשת בתפקיד מנהלת תחום קד"ם (קידום מכירות) והדרכת מכירות בחברה.

מה שמאפיין את פזגז זאת האווירה המשפחתית שבה. בפזגז עובדים גברים ונשים מכל המגזרים, העדות והדתות. העובדים שלנו נותנים שירות לציבור הלקוחות ביום ובלילה ובכל מזג אוויר והם הפנים היפות של החברה כבר למעלה מ-80 שנה.

תמיד חשבתי שאדם שעובד במקום עבודה מאוגד, נהנה מיציבות תעסוקתית ומביטחון, מאשר עובד שלא מאוגד. במסגרת התפקיד שלי הסתובבתי בסניפי פזגז ובשטח ועם הזמן יצא לי לשמוע המון על המצוקות ועל הבקשות של העובדים. היה לי ברור מה הפתרון, אך רעיון ההתאגדות תמיד נשאר כמשאלת לב בלבד ולא מעבר לכך.

עד שהגיעה הקורונה.

כשנוכחתי שגם אצלנו - חברה יציבה, חיונית וחזקה - מוציאים עובדים לחל"ת, החלטתי לנסות ולהרים מהלך של התאגדות על מנת לחזק את הביטחון של העובדים ולהגביר את היציבות שלהם. זה משהו שהיה ברור שכולנו צריכים.

חברתי לכמה עובדים בחברה, בעלי תפקידים שונים ממרחבים שונים, והקמנו את ועד הפעולה שבו מלבדי נמצאים ברק מדיוני, אלירן לוי, יוסף נעים, פליקס דמרי ורפי כהן. כולם עובדים מוערכים שאוהבים את החברה ושואפים להביא לשינוי חיובי מבפנים.

בשלב השני פנינו להסתדרות אשר חיזקה אותנו בזכותנו הדמוקרטית להתאגד. בהקשר זה אני רוצה להודות במיוחד לרועי פרלמן ולרום דביר מהאגף להתאגדות עובדים בהסתדרות, שמלווים אותנו במסירות אין קץ בתהליך ההתאגדות, וגם  ליו"ר ועד עובדי פלאפון, יחיאל שמן, על כל התמיכה, העידוד וההכוונה לאורך הדרך.

היה לא פשוט ומאתגר אך בסופו של דבר הצלחנו. השבוע נוכחנו כי זכינו באמונם של למעלה ממחצית מעובדי החברה אשר הצטרפו להסתדרות, ובכך היא הפכה לארגון העובדים היציג של פזגז.

ההתאגדות היא שלב ראשון, אך הכרחי. הדרך עוד ארוכה והמטרה בסופו של דבר היא להגיע להסכם קיבוצי שיסדיר וישפר את תנאי העסקתם של עובדי פזגז. אני וחברי ועד הפעולה מודים לעובדי ולעובדות פזגז על האמון. אין לנו ספק כי יחד, בשיתוף פעולה ובכבוד הדדי, ננהל עם ההנהלה ועם ההסתדרות מו"מ ענייני, לטובת העובדים והחברה כאחד.

שלכן ושלכם,

רחלי.

הטור של רחלי נכתב במסגרת הבלוג "מובילות לשינוי" אשר מארח מדי שבוע את מנהיגות העבודה המאורגנת בישראל. לקריאת טורים של מנהיגות נוספות, הקישו כאן

רחלי סעדיהרחלי סעדיה

חבר ועד הפעולה אלירן לויחבר ועד הפעולה אלירן לוי

חבר ועד הפעולה ברק מדיוניחבר ועד הפעולה ברק מדיוני