מובילה לשינוי: הכירו את מור צור

חלק מהמשימה הלאומית

בימים אלה לוקחות אחיות בריאות הציבור חלק בלתי נפרד מהמאמץ הלאומי לקטיעת שרשרת ההדבקה בקורונה. מור צור היא אחת מהן, ובגיל 34 בלבד היא כבר משמשת כיו"ר ועד האחיות של לשכת הבריאות מחוז דרום ומייצגת כ-180 עובדים ועובדות. הכירו אותה בטור אישי

עבורי להיות אחות זה ייעוד, המקצוע בחר בי עוד הרבה לפני שבחרתי בו, ואני מודה על כך. התפקיד טומן בחובו מפגשים מרגשים, נתינה, הושטת יד, חמלה, עולם עשיר ומעשיר - ולעשייה הזו אני קמה בכל בוקר מחדש בחיוך (על אף הקשיים).

שמי מור צור, בת 34, אם לשניים, מתגוררת ביישוב מיתר שבדרום. אני אחות בריאות הציבור (טיפת חלב) מזה 7.5 שנים, בעלת B.A בסיעוד, M.A בניהול מערכות בריאות וכיום מתחילה שנה שלישית ללימודי משפטים (L.L.B). מאז משבר הקורונה אני לוקחת חלק במערך האפידמיולוגי של לשכת הבריאות מחוז דרום.

מזה כשנתיים אני יושבת ראש ועד האחיות של לשכת הבריאות מחוז דרום – תמיד ידעתי שאהיה חלק מוועד העובדים, מתוך הרצון לדאוג לרווחת האחיות ומתוך אמונה שסביבת עבודה מקדמת, הרמונית שדואגת לעובדים שלה, תביא בהכרח לשירות טוב יותר גם עבור הציבור.

שמתי לי למטרה לקדם את מעמדן של אחיות בריאות הציבור ביחד עם עמיתותיי בוועד, לקדם שיתוף פעולה מיטבי עם הנהלת הסיעוד וזאת כמובן בליווי ותמיכה של יו"ר חטיבת בריאות הציבור בהסתדרות האחים והאחיות הגב׳ מוריה אשכנזי ויו״ר הסתדרות האחים והאחיות הגב׳ אילנה כהן. לאחרונה הסתדרות האחיות חידשה הסכם להענקת תמריצים לאחיות חדשות המתקבלות לשירות, העובדות במגזר הבדואי והחרדי, במטרה להתמודד עם המחסור הקיים באחיות בריאות הציבור. ההסכם התקבל לצד מאבק ארוך בשל העומס ההולך וגובר על האחיות והמחסור באחיות ובתקנים. זאת מתוך אחריות למטופלנו, שכן הדבר משפיע באופן ישיר על ציבור המטופלים.  

אני מייצגת כ-180 אחיות בריאות הציבור – אחיות טיפת חלב ואחיות בריאות התלמיד, אשר להן תפקיד חשוב במניעה וקידום בריאות. אנו מלוות את המשפחות משלב ההיריון, הלידה, לרגעי השמחה וכן הקושי שבאים מיד לאחר הלידה. אנו מלוות בכל שלב התפתחותי של הילד, ההורים והמשפחה. אל נא נשכח כי כחלק מהותי מעבודתנו אנו מונעות מחלות וזאת בעזרת מתן חיסונים. במסגרת עבודתנו אנו תמיד שואפות להביא לקידום וחדשנות, להנגשת השירות כך שיגיע לכמה שיותר חלקים בציבור, באזור גיאוגרפי גדול, תוך התאמה תרבותית לאוכלוסיות השונות עימן אנו עובדות כגון המגזר החרדי והמגזר הבדואי. 

ממרץ 2020, עם בואו של הנגיף שהפך את עולמנו, אולי לא הרבה יודעים, אך אחיות בריאות הציבור עושות לילות כימים במאבק בקורונה, במטרה לקטוע את שרשראות ההדבקה. אנו עושות זאת מתוך שליחות, אמונה ורצון עז להביא בכל דרך לבריאות מיטבית של הציבור, בדרך הטובה ביותר ובשאיפה למניעה וקטיעה מהירה של שרשראות ההדבקה וחזרה לשגרה בריאה. כל זאת בנוסף לעבודת השגרה הכל כך חשובה שלנו.

אנצל במה זו להודות לכל האחיות שלוקחות חלק במשימה הלאומית הזו, שמשלמות מחיר אישי ומשפחתי ועדיין עושות זאת באהבה ובמסירות אין קץ. אודה גם לחברותי לוועד, הנמצאות לצידי, דואגות ועומדות על זכויות האחיות, גם בעת לא פשוטה זו.

אאחל לכולנו שנת בריאות ואחתום במשפט שהולך עמי: ״אל תוותרו על חלום בגלל שייקח זמן להגשים אותו. הזמן יעבור בכל מקרה״ (ארל נייטינגייל).

 

הטור של מור נכתב במסגרת הבלוג "מובילות לשינוי" אשר מארח מדי שבוע את מנהיגות העבודה המאורגנת בישראל. לקריאת טורים של מנהיגות נוספות, הקישו כאן

מור צורמור צור