מובילה לשינוי: הכירו את תקוה ברמר

המירוץ להסכם

כראש ועד היא נלחמת בדרכים יצירתיות לטובת צדק לעובדי קבוצת "זאפ" וביטחונם התעסוקתי. התמיכה שהיא מקבלת מהעובדים מפיחה בה את הרוח להמשיך במאבק הקשה מול ההנהלה. תקוה ברמר, יו"ר ועד עובדי זאפ גרופ, לוקחת אותנו בטור אישי אל מאחורי הקלעים של מאבק עובדים ארוך ויצרי

לפני כשנה וחצי כתבתי לכם כאן את הסיפור שלי מנקודת מבטי כיו"ר ועד עובדי זאפ גרופ, אשר התחיל מהצורך בשינוי במקום העבודה ועבר דרך ההתארגנות בהסתדרות אשר תלווה את העובדים בניהול המו"מ מול ההנהלה עד לחתימה על הסכם קיבוצי חדש. כל זה מתחושה שמשהו לא כשורה, בלשון המעטה, שמופר חדשות לבקרים על ידי המעסיק מול העובדים המוחלשים.

כיום, עובדי קבוצת זאפ מאוגדים בהסתדרות הכללית תחת איגוד עובדי האינטרנט, הסלולר וההייטק. צוות האיגוד בראשות יקי חלוצי מלווה את חברי הוועד בתהליך ההידברות אל מול הנהלת החברה ומול חברת אייפקס בניהולה של זהבית כהן.

המשא ומתן להסכם קיבוצי לא קל, ויודע עליות ומורדות, נוכח אי שיתוף פעולה וגרירת רגליים מצד ההנהלה. בחודש פברואר 2020, לאחר שהכרזנו על סכסוך עבודה והשבתת החברה, פנתה כהן ליו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד וביקשה ממנו שיגשר בסכסוך וינסה להגיע להבנות והסכמות בין הצדדים.

לפגישה, שהתקיימה אצל יו"ר ההסתדרות, הגיעו נציגי אייפקס עם הנהלת זאפ וביחד עם יו"ר האיגוד יקי חלוצי הגענו להבנות לקראת חתימה על הסכם. היינו כבר בחלופת טיוטות וכפסע לפני החתימה, אך התפרצות הקורונה בחודש מרץ עיכבה ודחתה את החתימה של ההנהלה על ההסכם.

אלא שבתקופת הקורונה והסגר ההנהלה ניצלה את "ההזדמנות" שאין הסכם קיבוצי מוסדר וכמי שמצאה שלל רב פיטרה כ-150 עובדים בחסות הקורונה. מתוך אחריות לעתיד החברה גילינו איפוק, על אף הפיטורים הנרחבים והוצאתם של עובדים רבים לחל"ת.

לאור השיפור היחסי במצבה הכלכלי של החברה והחזרה לשגרה ביקשו ועד העובדים וההסתדרות לחדש את הצעדים לחתימה על ההסכם ואף הציעו מספר פשרות הלוקחות בחשבון את מצב המשק בתקופה זו, אך כולן נדחו ונתקלו בסירוב גורף על ידי הנהלת החברה.

לאחר שמוצו כל האפשרויות, החליט הוועד לפעול ולממש את סכסוך העבודה שהוכרז בחברה בדצמבר 2019 ולצאת לצעדים ארגוניים במטרה לקדם את החתימה על ההסכם, ולהבטיח את ביטחונם התעסוקתי של העובדים בתקופה קשה זו. לאחרונה אף פורסמו ידיעות בכלי התקשורת כי מנכ"לית קרן אייפקס, זהבית כהן, תנסה להנפיק את חברת זאפ בזמן הקרוב בסכום שבין 800 מיליון ועד מיליארד שקלים. דבר זה גרם שוב לחוסר ביטחון תעסוקתי של העובדים בחברה ומסביר מעבר לכל ספק שההנהלה אינה סופרת את עובדיה המייצרים עבורה את הרווחים.

יריית הפתיחה הייתה בהפגנה שהתקיימה מול משרדי קרן אייפקס ב-13.8.20 ובשבועיים האחרונים בוצעו גם "הפגנות השכמה" מול ביתה של כהן ברמת השרון.

בימים אלו ממש אנו שוב מעלים הילוך לדרישה וחתימה על ההסכם ונפעל בכל האמצעים העומדים לרשותנו עד להשגת המטרה. הידיעה שהשינוי שאנו דורשים הוא צודק, לגיטימי ומבורך, גורמת לנו לא להרפות ולהמשיך בדרך שבחרנו לשינוי.

נעמוד על כך שלא תהיה הנפקה או מכירה ללא התחייבות והגנה לעובדים. אנו נחושים להמשיך במאבק ולא נחשוש להגיע אף להשבתה מלאה. הרוח הגבית והתמיכה מהעובדים נותנת לחברי הוועד ולי בפרט את הכוח להתמודד עם לחצים מול ההנהלה ומחזקת אצלנו את ההכרה שאנו בדרך הנכונה להצלחה.

בברכת בריאות איתנה ושנה טובה לכולנו,

תקוה ברמר, יו"ר ועד עובדי זאפ גרופ

הטור של תקוה נכתב במסגרת הבלוג "מובילות לשינוי" אשר מארח מדי שבוע את מנהיגות העבודה המאורגנת בישראל. לקריאת טורים של מנהיגות נוספות, הקישו כאן

תקוה ברמר בהפגנת עובדי זאפ גרופתקוה ברמר בהפגנת עובדי זאפ גרופ