מובילה לשינוי: הכירו את גלית בלאק

ממשיכים לעבוד, למרות הכל

גלית בלאק היא חברת ועד בחברה המרכזית למכירות ולהפצה ("קוקה קולה ישראל"), שגם עליה לא פסח משבר הקורונה. כמי שמייצגת אלפי עובדים ומתוך אחריות, היא דאגה יחד עם חבריה לוועד ונציגי ההסתדרות, לצמצם ככל הניתן את הפגיעה בהם, במקביל להמשך פעילות החברה. הכירו את גלית בטור אישי שכתבה לנו

נעים להכיר, אני גלית בלאק, נשואה + 2, גרה בפתח תקווה, עובדת ב"חברה המרכזית למכירות ולהפצה" (רבים מכם תזהו אותה כ"קוקה קולה") כבר כ-24 שנים באגף הכספים, כמנהלת הסכמי שכר של לקוחות החברה. במקביל, מזה כשלוש שנים אני מכהנת כנציגת ועד העובדים בחברה.

את מועמדותי לחברות בוועד הגשתי תחת לחץ מחבריי במחלקה, שטענו שיש בי את היכולת להתמסר לתפקיד בחריצות והתמדה. תחילה התלבטתי, אני הרי מאוד שקטה, חשבתי לעצמי - אוהבת את השגרה ושלמה איתה. אבל אולי בכל זאת יש בי צד שלא הכרתי? החלטתי ללכת על זה. התמודדתי ונבחרתי והשינוי בי החל מאותו הרגע. מצאתי את עצמי לוקחת אחריות ומסירות מלאה לתפקיד. נפגשתי והכרתי אנשים רבים מתוך החברה ומחוצה לה ומצאתי בית נוסף – ההסתדרות, המלווה ומייצגת את עובדי החברה.

במשך כהונתי כנציגת ועד הבנתי את חשיבות התפקיד, את יכולת ההקשבה לעובדים, העברת המסרים והשאיפות לקידום רווחת העובדים, והכל למען הצלחת החברה.

החברה המרכזית למכירות והפצה מייצרת משקאות מוגזים שרבים מכם מכירים, ופעילותה כוללת גם מיצים טבעיים, בירה ומותגי אלכוהול וחלב. מטה החברה נמצא בבני ברק.

תקופת הקורונה שאנחנו בעיצומה, מהווה אתגר בפני כל המשק, והיא כמובן לא פסחה על קוקה קולה, שמתפעלת את הפעילות הענפה שלה באמצעות שבעה מרחבי הפצה הפזורים ברחבי הארץ מצפון ועד דרום. גם החברה שלנו חוותה ירידה במכירות, שהביאה לקבלת החלטות קשות כלפי העובדים. מתוך הבנת המצב ובתיאום עם העובדים וההסתדרות, נציגו­ּת הוועד נכנסה לפעילות הידברות מול ההנהלה, והגיעה להחלטות בהסכמת כל הצדדים. וזאת על מנת לצמצם במידת האפשר את הפגיעה בעובדים ובמקביל להמשך פעילות מיטבית של החברה.

המטרה שלי כנציגת ועד וכך גם של שאר הנציגים הינה להביא את המצב המצוי לעתיד טוב יותר, לנאמנות, כבוד, שוויוניות והרמוניה, גם כשהזמנים לא קלים. אני מאמינה ביכולת שלנו להביא שינוי משמעותי בחברה ולדאוג לצרכים האנושיים והבסיסיים של העובד על מנת שירגיש חשוב ורצוי, תוך שאיפה ליצירת סביבת עבודה אופטימית ושלווה.

בראש הוועד עומד שמעון סויסה, שמוביל את פעילותו בנאמנות ובמחשבה תמידית על טובת העובדים. מצד ההסתדרות אנו מלווים על ידי ההסתדרות במרחב בני ברק-רמת גן בראשות יו"ר המרחב אבי גלילי ומזכירת האיגוד המקצועי אורלי נחום, שמנחים אותנו יום-יום להצלחת התפקיד. לצדם, מ"מ יו"ר איגוד עובדי המזון והפרמצבטיקה, אליעזר בלו, שנותן לנו תמיכה, והוא תמיד קשוב ומלווה אותנו בתקופות הכי מאתגרות - הן בחתימת ההסכם הקיבוצי והן עכשיו בתקופת הקורונה, שבה היה שותף מלא בכל ההחלטות יחד עם ההנהלה וחברי הוועד.

עם כניסתי לתפקיד הוועד, ההרכב שלו השתנה, ומוועד שבו היה רוב גברי מובהק, התחזקה בו העוצמה הנשית. כלל חברי הוועד עובדים בהרמוניה ובשיתוף פעולה, ואני מודה לכל אחד ואחד מהם על היחס החם והמכבד. אני מאמינה שהצלחתי להראות שגם נשים יכולות ליזום, ליטול חלק ולהשפיע בכל תפקיד וארגון. הן רק צריכות לדעת שהן יכולות ומסוגלות ולהפסיק לחשוש.

איחולי בריאות ותקווה לעתיד טוב יותר,

גלית בלאק

*הטור של גלית נכתב במסגרת הבלוג "מובילות לשינוי" אשר מארח מדי שבוע את מנהיגות העבודה המאורגנת בישראל. לקריאת טורים של מנהיגות נוספות, הקישו כאן

גלית בלאקגלית בלאק