משבר הקורונה: הסכם קיבוצי לעובדי המגזר הציבורי לעת חירום

משבר הקורונה: הסכם קיבוצי לעובדי המגזר הציבורי לעת חירום

יו"ר ההסתדרות, ארנון בר-דוד והממונה על השכר במשרד האוצר, קובי בר-נתן, יחתמו על הסכם קיבוצי שיסדיר את אופן העסקתם של עובדי המגזר הציבורי בעת תקופת החירום הלאומית

מתוך תחושת אחריות משותפת ולאור המחויבות לשמור על הנחיות משרד הבריאות למניעת התפשטות מחלת הקורונה, ובהמשך להנחיה שניתנה על ידי ראש הממשלה למעבר למתכונת חירום במגזר הציבורי, יחתמו יו"ר ההסתדרות, ארנון בר-דוד והממונה על השכר במשרד האוצר, קובי בר-נתן, על הסכם המסדיר את אופן העסקת עובדי המגזר הציבורי.

ההסכם קובע כי עובד שנקבע שאינו נדרש לעבודה בתקופת המשבר, יצא לחופשה על חשבון ימי החופשה שצבר. במהלך חג הפסח יחולו תנאי החופשה המרוכזת הנהוגים.

המעסיקים במגזר הציבורי וההסתדרות מקימים קרן ימי חופשה משותפת לעת חירום, שתפעל כדי למנוע פגיעה בשכר העובדים שאין ברשותם יתרת ימי חופשה נדרשת.

יו"ר ההסתדרות, ארנון בר-דוד, מסר כי "ההסכם לעת חירום הוא דוגמה לאחריות הלאומית ולסולידריות החברתית שמפגינים העובדים. עובדי המגזר הציבורי, שבימים כתיקונם מקדישים את חייהם לשירות אזרחי ישראל, נרתמים גם הפעם. הסכם זה מתחשב באילוצי השעה ומסדיר פתרון הוגן, הן כלפי העובדים והן כלפי המדינה כמעסיקה. חשוב לזכור כי הקורונה היא לא רק סוגיה של בריאות הציבור, אלא מצב חירום שמטלטל את הכלכלה העולמית. המשימה שלנו היא לדאוג שמדינת ישראל תעבור את המשבר בשלום והמשק יחזור לאיתנו. אני מודה לממונה על השכר על שיתוף הפעולה ומחזק את ידיהם של כלל העובדים והעובדות בישראל. ביחד נעבור גם את זה".

הממונה על השכר במשרד האוצר, קובי בר נתן: "משבר הקורונה מציב בפני המשק אתגרים רבים, וגם עובדי המגזר הציבורי נדרשים לתרום את חלקם. לנגד עינינו עמד הצורך לשמור על הנחיות משרד הבריאות ויחד עם זאת לשמור על יציבות  לעובדים בתקופה זו. אני רוצה להודות ליו"ר ההסתדרות שגילה מנהיגות ואחריות בתקופה מאתגרת זו".

יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דודיו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד