ההסתדרות תערוך כנס לקידום תעסוקת אנשים עם מוגבלויות בחברה הערבית

ההסתדרות תערוך כנס לקידום תעסוקת אנשים עם מוגבלויות בחברה הערבית

עשרות נציגי מעסיקים ועמותות ישתתפו בכנס שייערך בתל אביב בין התאריכים 27-29 בנובמבר, במטרה לקדם שילוב של אנשים עם מוגבלויות בחברה הערבית, במקומות עבודה. מחקר מצא כי כ-61% מהאנשים עם מוגבלות באוכלוסייה היהודית מועסקים, לעומת 27% באוכלוסייה הערבית

האגף לקידום שוויון בהסתדרות יערוך בפעם החמישית כנס מקצועי לקידום תעסוקת אנשים עם מוגבלויות בחברה הערבית ולשיפור תנאי עבודתם. הכנס ייערך ב-27-29 בנובמבר, בתל אביב בהשתתפות כ-80 נציגי מעסיקים ועמותות.

הכנס נערך ביוזמת יו"ר האגף לקידום שוויון בהסתדרות דחיל אבו זייד והיועצת ליו"ר האגף ראמין נאשף אבו ראס. הוא נערך בשיתוף הממונה על תעסוקת אנשים עם מוגבלות בלשכת יו"ר ההסתדרות גיא שמחי והאחראי על תחום מדיניות ומחקר במשרדו, ד"ר גל זוהר.  הכנס יערך במעמד יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד, יו"ר ועדת המעקב העליונה של הציבור הערבי בישראל מוחמד ברכה ויו"ר מטה מאבק הנכים נעמי מורביה ומשתתפים נוספים.

מטרת הכנס היא להפגיש בין הארגונים השונים הפועלים למען אנשים עם מוגבלות על מנת שיובילו מהלך של שינוי תודעתי בקרב החברה הערבית ממנה הם מגיעים, כמו גם הפעלת לחץ למען הגברת הנגישות, שהיא הצעד הראשון להשתלבות בשוק העבודה ובמגוון תחומים ושירותים.

הכנס נערך כשברקע מהדהדים נתוני הלמ"ס ולפיהם כ-61% מהאנשים עם מוגבלות באוכלוסייה היהודית מועסקים, לעומת 27% באוכלוסייה הערבית בלבד.

הכנס יכלול פאנלים ומושבים בנושאים שונים, בהם הטרדה מינית בקרב אנשים עם מוגבלות, שיקום תעסוקתי, המאבק להעלאת קצבאות הנכים ובניית תכנית לשנה הקרובה לפורום המאבק למען אנשים עם מוגבלות.

הכנס יתקיים בימים רביעי-שישי, 27-29 בנובמבר 2019 במלון דן פנורמה תל אביב, רחוב יחזקאל קויפמן 10. מצורפת התכנייה. כלי תקשורת מוזמנים לסקר את האירוע.

לתיאום ואישור הגעה ולקבלת פרטים נוספים, ניתן לפנות לתום זיו מאגף הסברה, דוברות ופרסום בהסתדרות, טל' 050-8482926 ולכריסתין חליל-מחשי, טל' 052-8556323.

כנס לקידום תעסוקת אנשים עם מוגבלויות בחברה הערביתכנס לקידום תעסוקת אנשים עם מוגבלויות בחברה הערבית