הסכם קיבוצי חדש בחברת אייר פראנס-KLM

הסכם קיבוצי חדש בחברת אייר פראנס-KLM

עשרות עובדי שלוחת חברת התעופה הצרפתית-הולנדית בישראל ייהנו בין היתר מהסדרת תנאי העסקתם שיכללו תוספות שכר על סוגים שונים של משמרות, משכורת 13, הגדלת דמי האש"ל ותעריף ימי ההבראה

ההסתדרות, ועד עובדי חברת התעופה אייר פראנס-KLM והנהלת החברה המשותפת הצרפתית-הולנדית חתמו על הסכם קיבוצי חדש שיחול על כל עובדיה בישראל.

המו"מ לחתימת ההסכם לווה מצד נציגות העובדים על ידי יו"ר איגוד עובדי התחבורה אבי אדרי, ממונה חטיבה אווירית ארצית עו"ד קרנית שפר-לידור, עו"ד אלעד מורג מהלשכה המשפטית באגף לאיגוד מקצועי וחברות הוועד רונית אדטו ופלורנס קדוש. הנהלת החברה יוצגה על ידי המנהל הכללי באזור הים התיכון ג'רום סלמי, מנהלת כוח אדם באזור הים התיכון ורוניק סי ועורכי הדין שי תקן ועמית בכלר.

מדובר בהסכם היסטורי, נוכח העובדה שלפני כשש וחצי שנים ביטלה ההנהלה המשותפת הקודמת של שתי החברות את ההסכם הקיבוצי באופן חד-צדדי. מאז, במשך למעלה משש שנים, התנהל משא ומתן להסדרת תנאי העסקתם של העובדים בהסכם קיבוצי חדש.

כעת, משהגיעו הצדדים לכדי הסכמות, בהסכם החדש נקבעה בין היתר תקופת ניסיון שלאחריה יקבלו העובדים קביעות בחברה. בנוסף הוסדרו תוספות שכר בגין עבודה בשבתות, עבודה בלילות, במשמרות מיוחדות ובגין שעות נוספות. כמו כן הוגדרו דרגות השכר של העובדים, נקבע כי הם יקבלו אחת לשנה משכורת 13, יוגדלו דמי האש"ל ותעריף ימי ההבראה. עוד הוסדרו ההפרשות לפנסיה וקרן השתלמות לכלל עובדי החברה.

יו"ר איגוד עובדי התחבורה אבי אדרי, בירך על חתימת ההסכם ואמר: "התמודדנו עם מצב חריג ביחסי עבודה בעקבות ביטול חד-צדדי של כל ההסכמים הקיבוציים על ידי הנהלת החברה. היום סגרנו מעגל וחתמנו על הסכם קיבוצי חדש ומצוין לעובדים".

מחברות הוועד רונית אדטו ופלורנס קדוש נמסר: "אנו שמחות שהגענו ליום הזה ומברכות על ההסכם שהגיע לאחר דרך ארוכה ולא פשוטה. נמשיך לפעול למען זכויות העובדים בחברת אייר פראנס-KLM".

מעמד חתימת ההסכםמעמד חתימת ההסכם