סכסוך עבודה בסלקום

ברקע לסכסוך: כוונת החברה לפטר כ-250 עובדים במסגרת הליך התייעלות ומבוי סתום במו"מ בין נציגות העובדים לבין הנהלת החברה *** יו"ר ההסתדרות, אבי ניסנקורן: "ההסתדרות תפעל בכל האמצעים שעומדים לרשותה על מנת להגן על ביטחונם התעסוקתי של העובדים" *** יו"ר איגוד עובדי הסלולר, יקי חלוצי: "אני קורא למנכ"ל החברה להיכנס למו"מ אינטנסיבי כדי למצוא פתרון למשבר" *** יו"ר ועד סלקום, מיה יניב: "הניסיונות הכושלים של מנכ״ל סלקום לעשות הפרד ומשול בין עובדי החברה לוועד, לא יצליחו"

הבוקר (ד') הכריזה ההסתדרות על סכסוך עבודה בסלקום נטוויז'ן וברשת חנויות התקשורת דינמיקה, כך הודיע לפני זמן קצר יו"ר איגוד עובדי הסלולר, האינטרנט וההייטק, יקי חלוצי למנכ"ל החברה ניר שטרן. הסכסוך שהוכרז על רקע כוונת החברה לפטר כ-250 עובדים, יחול על כ-3,700 עובדי הקבוצה.

נזכיר כי כבר במועד פרסום כוונת הנהלת סלקום לפטר מאות עובדים, הודיע יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן, כי יכריז על סכסוך עבודה בחברה, תוך השמעת ביקורת חריפה על סירובה של הנהלת החברה לפעול בשיתוף פעולה עם נציגות העובדים.

במסגרת הסכסוך, שכאמור הוכרז הבוקר, נציגות העובדים מלינה על המבוי הסתום במו"מ מול ההנהלה למציאת פתרון הולם ומוסכם לצורך התייעלות, ככל שנדרשת, ללא צורך בפיטורי העובדים. כמו כן, הסכסוך כולל את דרישת הוועד מההנהלה, לקיים משא ומתן לקביעת התנאים שיוענקו לעובדים המפוטרים, במידה ויהיו פיטורים, לרבות תוכנית לפרישה מרצון, שההנהלה סירבה לפרסם עד כה.

זאת ועוד, עילות הסכסוך מתייחסות בין היתר לחשש הממשי מפני אי עמידת החברה בהתחייבויותיה הכספיות כלפי העובדים, כשברקע מרחף האיום על איתנות החברה בעקבות העבודות הנדרשות לפינוי תדר 850.

אתמול מאות עובדי סלקום עזבו את משרדיהם והשתתפו באסיפת החירום שקיים ועד העובדים במטה החברה בנתניה.

יו"ר ההסתדרות, אבי ניסנקורן, מסר: "אני מצר על כך שהנהלת סלקום מסרבת לשתף פעולה עם נציגות העובדים, במטרה לגבש חלופות כלכליות מוסכמות אשר יאפשרו התייעלות ללא צורך בפיטורים. מדובר בהתנהלות אשר פוגעת ביחסי האמון שנבנו בין הצדדים. ההסתדרות מגבה באופן מלא את הוועד ותפעל בכל האמצעים שעומדים לרשותה על מנת להגן על מעמדם ועל ביטחונם התעסוקתי של העובדים".

יו"ר איגוד עובדי הסלולר, האינטרנט וההייטק, יקי חלוצי, מסר הבוקר כי "התנהלותה התמוהה של הנהלת סלקום בתקופה רגישה זו וניסיונה להשתמש במצב כדי להתנער מההסכם הקיבוצי שההנהלה חתמה לפני תקופה קצרה, מעידים על היעדר תום לב קיצוני מצד מקבלי ההחלטות בחברה". 

חלוצי הוסיף כי "רצון ההנהלה להכתיב מציאות בשטח, מבלי לקיים שיח ענייני עם נציגות העובדים, כמתחייב ביחסי עבודה קיבוציים, מטיל צל כבד על יחסה של סלקום להון האנושי ועל יכולתה של ההנהלה לייצר יציבות בחברה בתקופה קריטית. בסלקום יש ועד חזק ועובדים נחושים, ובגיבוי האיגוד וההסתדרות, לא נאפשר את הפיטורים ולא ניתן להחלטות השרירותיות של ההנהלה, להכניע את מערכת יחסי העבודה בקבוצה, אני קורא למנכ"ל החברה להיכנס למו"מ אינטנסיבי על מנת למצוא פתרון למשבר".

יו"ר ועד עובדי סלקום, מיה יניב, מסרה: "הניסיונות הכושלים של מנכ״ל סלקום לעשות הפרד ומשול בין עובדי החברה לוועד העובדים, לא יצליחו. בשבועות האחרונים הצעתי עשרות חלופות להנהלת החברה כדי לאזן את מצבה, אך כולן לצערי נדחו. אלפי עובדי סלקום לא יהססו לנקוט בעיצומים ארגונים בגיבוי מלא של ההסתדרות, אם הנהלת סלקום לא תחזור בהקדם לשולחן המו"מ״.