נחתם הסכם קיבוצי במפעלי תובלה מקבוצת כיל

הבשורה המרכזית בהסכם היא צמצום הפערים בין עובדים בעלי ותק שונה בסעיפי משכורת 13, צבירת ותק צבאי, דמי הבראה ואחזקת רכב  *** ההסכם מעדכן משמעותית את השכר של כל הסקטורים: נהגים, פקידים, עובדי מוסך, מנהלי עבודה וסדרנים * יו"ר איגוד עובדי התחבורה בהסתדרות, אבי אדרי: "ההסכם מתגמל עובדים שנמצאים מרבית היום בדרכים, תוך הובלת חומרים מסוכנים"

הסכם קיבוצי חדש נחתם בימים אלה בחברת מפעלי תובלה בע"מ מקבוצת כיל, לאחר משא ומתן בין ההסתדרות, ועד העובדים והנהלת החברה. הוא כולל את כ-200 עובדי החברה ויחול רטרואקטיבית מינואר 2018. הבשורה המרכזית בהסכם היא צמצום הפערים בין עובדי דור א' לעובדי דור ב' בחברה. כחלק מהשוואת התנאים, עובדים אלו יהיו זכאים למשכורת 13, לתוספת ותק צבאי, לעדכון קצובת הבראה ולאחזקת רכב.

מפעלי תובלה - מחברות ההובלה היבשתית הגדולות בארץ, מספקת שירותי הובלה, אחסנה ולוגיסטיקה.

את המשא ומתן על ההסכם הובילו יו"ר איגוד עובדי התחבורה בהסתדרות, אבי אדרי, הממונה על חטיבה ארצית באיגוד עובדי התחבורה, ענבל סופרו, ובליווי משפטי של עו"ד יעל שילוני.

ההסכם מעדכן באופן משמעותי את טבלאות השכר של כל הסקטורים בחברה: נהגים, פקידים, עובדי מוסך, מנהלי עבודה וסדרנים, שיזכו לתוספות שכר מדי שנה. סוכם כי בקווי הובלה ספציפיים העובדים יקבלו תוספת של עד 10%. עדכון גובה הפיצוי על אי ניצול ימי מחלה לפורשים לפנסיה מחמת גיל. עודכנו רכיבי השכר להפרשות לקרן השתלמות, וסוכם עוד כי השתתפות החברה בהחזרי נופש לעובדים תעודכן במאות שקלים.

בין הסעיפים שהוסדרו לראשונה בהסכם: העובדים יהיו זכאים לבדיקות רפואיות כלליות על חשבון החברה. תשלום תוספת זמן נסיעות לנהגים תושבי באר שבע והסביבה, והוסדר כי עובדי המוסך יקבלו תוספת מקצועית.

עוד סוכם כי יעודכנו תעריפי משמרת לילה לנהגים, וההנהלה התחייבה לבטח את העובדים בביטוח ריסק.

יו"ר איגוד עובדי התחבורה בהסתדרות, אבי אדרי, מסר: "מדובר בהסכם מצוין המצמצם פערים בין העובדים בחברה. ההסכם מתגמל בצורה הולמת עובדים שנמצאים מרבית היום בדרכים, תוך הובלת חומרים מסוכנים. ועד העובדים וההנהלה ידעו לעבוד בשיתוף פעולה, ומשם הדרך לתוצאות טובות הייתה קצרה".

יו"ר ועד עובדי מפעלי תובלה, רפאל שריקי, מסר: "הגענו להסכם שמטיב עם העובדים בכל המרכיבים: תוספות שכר, תנאים סוציאליים, קרן השתלמות, הבראה, ותק צבאי ועוד. הבאנו הסכם טוב והעובדים מרוצים. הגענו להסכם בזכות אבי אדרי, ענבל סופרו, כלנית שפורקר ושאר הצוות מהאיגוד. תודה להסתדרות על המאמץ האדיר ותודה להנהלת החברה".