במאבק על זכויותיהם: עובדי המועצה הישראלית לצרכנות יפסיקו את המענה הטלפוני

לאחר כחצי שנה של ניסיונות הידברות עם הנהלת המועצה הישראלית לצרכנות, אשר נהגה בחוסר תום לב והביאה לכישלון המו"מ להסכם קיבוצי ראשון, עובדי המועצה יפסיקו מחר את המענה הטלפוני ויחלו בצעדים ארגוניים *** מחזיק תיק המועצה הישראלית לצרכנות בהסתדרות: "העובדים גילו אחריות ואיפוק במשך תקופה ארוכה אך ההנהלה לא הותירה להם ברירה אחרת" ***

כ-50 עובדי המועצה הישראלית לצרכנות יפתחו מחר (ג') בצעדים ארגוניים, בעקבות כישלון המו"מ על הסכם קיבוצי ראשון. במסגרת הצעדים, עובדי הארגון שפועל להגנת הצרכנים, יפסיקו החל ממחר את המענה הטלפוני. 

נזכיר כי במועצה הישראלית לצרכנות, שכפופה לרשות החברות הממשלתיות ומהווה יחידת סמך של משרד הכלכלה, הוכרז סכסוך עבודה לפני כחודש בעקבות התנהלות חסרת תום לב של המועצה כלפי העובדים והמציאות שנוצרה בארגון, אשר הביאה להפסקת המו"מ על ההסכם הקיבוצי ולהמשך הפגיעה בעובדים.

ניסיונות ההידברות בין ההסתדרות והוועד לבין הנהלת המועצה נמשכים כבר כחצי שנה אך עד כה ללא תוצאות. כל פניות העובדים וההסתדרות להנהלת המועצה ולרשות החברות הממשלתיות, הושבו ריקם ונרשמו עזיבות רבות מצד בכירי הארגון, בהן: מנכ"ל המועצה, סמנכ"ל המועצה, היועץ המשפטי וחברי דירקטוריון אשר סיימו את תפקידם במהלך התקופה הנדונה. במקביל לגל העזיבות, ומשרשות החברות הממשלתיות לא דאגה לאייש את התפקידים, נותרה המועצה ללא שדרה ניהולית מקצועית תוך פגיעה בשגרת העבודה והפסקת המו"מ מול העובדים.

עוד יצוין כי בעבר המועצה הפעילה מוקד שירות חיצוני והפסיקה את פעילותו לטובת מתן מענה ישיר. על אף שהנושא נבחן תחילה כפיילוט ולא גויס כוח אדם מתאים, המציאות במועצה הובילה לעזיבתם של חלק מהעובדים, תוך שעומס העבודה ממשיך לגדול ולא מתקיימים גיוסים של עובדים חדשים.

עדי בן עמי, מחזיק תיק המועצה הישראלית לצרכנות בהסתדרות, מסר כי: "התנהלות המועצה הישראלית כלפי עובדיה, אינה מכבדת אף מעסיק, ובוודאי שאינה הולמת יחסי עבודה קיבוציים בחברה ממשלתית. אני קורא להתערבות הממונים מטעם רשות החברות הממשלתיות, על מנת להסדיר את התנהלות המועצה ולמנות את בעלי התפקידים המוסמכים להמשיך בניהול המו"מ. העובדים גילו אחריות ואיפוק במשך תקופה ארוכה אך המציאות שנוצרה במועצה והסחבת במו"מ לא הותירו ברירה אחרת. מתוך הדאגה לציבור, העובדים ימשיכו להפעיל את שירותי המועצה ביתר הערוצים אך אם לא תחול התקדמות בנושא ולא תמונה בהקדם שדרת ניהול מקצועית והוגנת, הצעדים הארגוניים יוחרפו".