הסכם קיבוצי ראשון בין ההסתדרות ו"רשת קהילה ופנאי חולון": מאות עובדות יקבלו תוספות שכר של כ-9%

ההסכם יביא לשיפור משמעותי בתנאי העסקת כ-850 עובדות ועובדי החברה האחראית על הצהרונים ופעילויות הקהילה, התרבות והספורט לתושבי חולון *** בין ההטבות בהסכם: העלאת שכר של 3% בכל אחת משלוש שנותיו, תוספות שכר ייחודיות לסייעות, מענק חתימה, קרן השתלמות, ימי בחירה, הגדלת מספר ימי החופשה, תשלום מחלה מהיום הראשון ועוד *** יו"ר ההסתדרות במרחב חולון-בת ים, אלי נעים: "הצלחנו להחזיר לעובדי רשת קהילה ופנאי את כבודם ומעמדם בד בבד עם שיפור משמעותי בתנאי העסקתם

 ההסתדרות במרחב חולון והנהלת רשת קהילה ופנאי חולון חתמו הבוקר (יום ב') על הסכם קיבוצי ראשון ופורץ דרך אשר יחול על כ-850 עובדות ועובדי החברה שהוקמה על ידי עירית חולון והחברה למתנ"סים ואמונה על פעילויות הפנאי, הקהילה, התרבות והספורט לתושבי העיר חולון. בין היתר הרשת מפעילה את צהרוני גני הילדים ובתי הספר בעיר.

במעמד חתימת ההסכם השתתפו יו"ר ההסתדרות במרחב חולון-בת ים אלי נעים, מנכ"לית הרשת ורדה לוי, מזכירת האיגוד המקצועי מהמרחב מזל דמתי, היועמ"ש של מרחב חולון צבי שפר וחברות ועד הפעולה ברשת אתי ראובן, דינה מטרסו, דליה עשור, חמוטל טל כהן, ליזה כהן, עדנה לוברני, ענת סגל ותמי איזנברג. המו"מ על ההסכם לווה  על ידי עו"ד גלי שטיינברג מהמחלקה המשפטית בהסתדרות ועל ידי עדי סופר מאגף הכלכלה בהסתדרות.

תוקף ההסכם שנחתם הוא למשך שלוש שנים, והוא יחול על כל עובדי הרשת המועסקים במועד החתימה, עובדים שיועסקו בעתיד ברשת במשרה חודשית ועובדים שעתיים אשר צברו ותק הגבוה משנתיים וחצי ומועסקים למעלה מ-40 שעות חודשיות.

בראש ההסכם נקבע כי בכל אחת משלוש שנותיו ייהנו העובדים מתוספת שכר בגובה 3%. לצד זאת, שכר הבסיס של הסייעות, אשר מהוות חלק משמעותי מכוח האדם של הרשת, יועלה ל-30 שקל לשעה ולמדריכות החינוכיות בתכנית "ניצנים" הוא יועלה ל-37 שקל. להגדלת שכר זו תתווסף גם תוספת השכר בשיעור 3% בכל שנה. כמו כן הוסכם כי לעובדים בעל ותק של שנה ומעלה תיפתח קרן השתלמות.

עם חתימת ההסכם יקבלו העובדים להם ותק של מעל שנה מענק חתימה שינוע בין 800 שקל ל-1,600 שקל בהתאם לוותקם והיקף משרתם.

עוד כחלק מההסכם: מספר ימי החופש בשנה יגדל ל-22 לעובדים המועסקים חמישה ימים בשבוע ול-26 לעובדים המועסקים שישה ימים בשבוע; עובדים בעלי ותק של חמש שנים ומעלה יקבלו שלושה ימי בחירה בשנה; שלושה ערבי חג בשנה יהיו ימי חופשה על חשבון המעסיק כאשר עובדים שיידרשו לעבוד במועדים אלו יקבלו על כך שכר כפול ומכסת ימי המחלה תגדל ל-25 ימים בשנה בתשלום מלא החל מהיום הראשון. גובה השי לחג שיקבלו העובדים פעמיים בשנה נקבע על סך שנתי של 700 שקל. בנוסף הוסכם כי העובדות תצורפנה לעמותה לקידום מקצועי "שחר און" אשר תממן סמינרים להגברת מקצועיותן.

ההסכם גם מסדיר את מעמד העובדים בחברה וכולל מנגנונים משותפים להנהלה, להסתדרות ולוועד, הכולל גם בוררים חיצוניים בכל הקשור לסיום העסקה בחברה.

יו"ר ההסתדרות במרחב חולון-בת ים, אלי נעים, בירך על חתימת ההסכם ואמר: "הדרך לחתימת ההסכם הייתה רצופת עליות ומורדות אך בסופו של דבר הגענו להסכמות ואני גאה שהצלחנו להחזיר לעובדי רשת קהילה ופנאי את כבודם ומעמדם בד בבד עם שיפור משמעותי בתנאי העסקתם. אני מודה לחברות ועד הפעולה על הנחישות ולהנהלת החברה על שיתוף הפעולה, ובטוחני כי נעבוד יחד מתוך מטרה משותפת להמשיך ולתת שירות מקצועי לתושבי חולון".

נציגת ועד הפעולה, ענת סגל, מסרה: "ההשקעה והמאמץ השתלמו והוכיחו עצמם, ואנו מברכות על ההסכם המסדיר ומשפר את מעמדם ותנאי העסקתם של מאות עובדי רשת קהילה ופנאי חולון. תודה גדולה לאנשי ההסתדרות בכלל ומרחב חולון בפרט על הליווי והתמיכה ולהנהלה שניאותה להביא את המו"מ לקו הסיום לטובת כל הצדדים. תודה מיוחדת למזל דמתי, מזכירת האיגוד המקצועי, על הסובלנות, ההכלה ומידת האחריות שנטלה על עצמה לגשר בין הצדדים בתנאים מורכבים ובמצבי משבר, וזאת בנועם, נינוחות ושמחת היצירה".