הסכם קיבוצי חדש במפעל קופולק לייצור ויטמינים ותוספי מזון לעופות וחיות משק

ההסכם, שנחתם בין ההסתדרות להנהלת המפעל מפתח תקווה בו מועסקים כ-120 עובדים, כולל בין היתר: הגדלת השכר המינימלי בחברה ל-5,800 שקל, העלאת שכר של 11% במהלך שנות ההסכם, הגדלת ההפרשות לפנסיה ועוד

ההסתדרות, הנהלת מפעל קופולק מפתח תקווה וועד העובדים חתמו על הסכם קיבוצי חדש. בחברה מועסקים כ-120 עובדים, העוסקים בפיתוח, יצור, שיווק והפצה של ויטמינים ותוספי מזון לעופות וחיות משק. לחברה אתר נוסף ברמת חובב.

על ההסכם חתמו מול הנהלת החברה יו"ר ההסתדרות במרחב פתח תקווה גיורא נחום, מזכירת האיגוד המקצועי מהמרחב עו"ד רעות עידן-זגורי ויו"ר הוועד רפי פיין. שותפים נוספים להסכם הם יו"ר איגוד עובדי המזון והפרמצבטיקה הרצל יאקה ומ"מ יו"ר האיגוד אליעזר בלו.

כחלק מההסכם, שתוקפו למשך שלוש שנים, נקבע כי שכר היסוד של כלל עובדי החברה יעלה ויעודכן, כך שלא יפחת מ-5,800 שקל – גבוה משמעותית משכר המינימום במשק.

בנוסף לכך, בכל אחת משלוש שנות ההסכם העובדים יקבלו תוספות שכר בשיעור ממוצע של 3.5% עבור כל שנה – כך שבסך הכל לאורך כל תקופת ההסכם ייהנו העובדים מהעלאה של 11% בשכרם. לצד זאת הוחלט כי החל ממועד החתימה על ההסכם הפרמיות המשולמות לעובדים יהוו רכיב לצורך הפקדה לביטוח פנסיוני (תגמולים ופיצויים).

ההסכם כולל גם תוספת ארוחת בוקר לעובדי משמרת בוקר, העברת שווי השתלמות נופש משנה לשנה הבאה וימי השתלמות לחברי הוועד.

יו"ר ההסתדרות במרחב פתח תקווה, גיורא נחום, בירך על ההסכם: "אנו שמחים  לבשר כי נחתם הסכם ראוי והוגן בין הנהלת קופולק לבין ההסתדרות במרחב פ"ת אשר יביא לשיפור ראוי והוגן בתנאי שכרם של העובדים.  ראוי לציין כי המו"מ על ההסכם נוהל לכל אורכו בהגינות רבה ובהוגנות מלאה על ידי כל הצדדים להסכם, תוך שמירה על שקט תעשייתי למופת".

יו"ר הוועד, רפי פיין, אמר: "הצלחנו להביא בשורה אמיתית לעובדים ולהשיג הסכם המחזק את ביטחונם התעסוקתי ושומר על מעמדם ועל מכלול זכויותיהם. שיתוף פעולה אמיתי בין ההנהלה לבין העובדים זה לא רק סוד ההצלחה של החברה, זהו גם עקרון מנחה ששימש לגיבוש ההסכמות שנועדו לשמור על העובדים בתור ההון החשוב ביותר של החברה. תודה מיוחדת גם לכל השותפים שליוו את התהליך, ובפרט להסתדרות במרחב פ"ת על הסיוע והליווי במו"מ".