הסכם קיבוצי חדש מבטיח את זכויותיהם של עשרות עובדי כפרי ילדים

הסכם ראשון בין ההסתדרות להנהלת עמותת האגודה הישראלית לכפרי ילדים SOS, שלה מוסדות חינוך במגדל העמק ובערד, יביא לשיפור משמעותי בתנאי העסקת עובדי הכפרים *** בין סעיפי ההסכם: תוספת שכר, הגדלת הפנסיה, קרן השתלמות ומענקי ותק *** יו"ר מרחב עמקים צפוני, לאון פרץ: "עובדי כפרי הנוער פנו להסתדרות במטרה לשפר את תנאי העסקתם וביטחונם התעסוקתי, ומעתה הם ייהנו מהסכם עשיר בהישגים אשר יחזק את מעמדם" *** יו"ר ועד הפעולה, מלי בן שטרית: "מודה לכל מי שעמד מאחורינו ותרם להישגים הגדולים שלפנינו"

ההסתדרות במרחב עמקים צפוני, הנהלת עמותת האגודה הישראלית לכפרי ילדים SOS הפועלת במגזר הפנימייתי ונציגות עובדי הכפרים חתמו על הסכם קיבוצי ראשון.

האגודה הישראלית לכפרי ילדים SOS הינה עמותה המפעילה שני כפרי ילדים – "מגדים" במגדל העמק ו"נרדים" בערד - כחלק מפעילותו של הארגון הבינלאומי SOS Children's villages International, ובתמיכת משרד הרווחה. בכפרים מתגוררים במסגרות של משפחתונים ילדים בסיכון, יתומים או ילדים שמשפחותיהם אינן יכולות לטפל בהם. בשני הכפרים עובדים כ-60 עובדים אשר ייהנו משיפור תנאי העסקתם כתוצאה מההסכם שנחתם.

ההסכם, שנחתם לאחר מו"מ שהתנהל מאז שהתאגדו העובדים בהסתדרות לפני כשנתיים, שם קץ לסכסוך עבודה שהוכרז בכפרים ולהליכים משפטיים שהתנהלו בין הצדדים.

במסגרת ההסכם גובשו בין היתר ההישגים הבאים: תוספת שכר שנתית; הסדרה והגדלה של בסיס השכר המבוטח לפנסיה; קרן השתלמות לכל העובדים הקבועים ותשלום מענק לעובדים שהשלימו מספר מינימלי של שנות ותק.

לצד זאת ההסכם מסדיר את ביטחונם התעסוקתי של העובדים ומונע אפשרות של פיטורים שרירותיים וכן מסדיר תשלומים המשולמים לעובדים עבור עבודה בסופי שבוע, חגים ומועדים, כוננויות, טיולים, משמרות מפוצלות וקריאות פתע.

בנוסף לכך כחלק מההסכם נקבעו חופשות, לרבות ימי בחירה וחופשות לרגל נסיבות אישיות של העובדים; הוסדרו תשלומים עבור מחלה (לרבות ימי מחלה בהצהרה), דמי הבראה משופרים לפי הנהוג במגזר הציבורי, ביגוד וציוד, והחזר הוצאות; הוסדרו זכויות העובדים המתגוררים בתוך שטח כפרי הילדים. כמו כן הוסדר ביטוח לעובדים שיחול על תביעות כנגדם בקשר לעבודתם ונקבעו תנאי רווחה כגון גובה השי לחג, ימי גיבוש והשתלמויות ופעילותו של ועד העובדים.

יו"ר מרחב עמקים צפוני, לאון פרץ, מסר עם החתימה על ההסכם: "אני מברך את קבוצת עובדי כפרי הנוער אשר פנו להסתדרות במטרה לשפר את תנאי העסקתם וביטחונם התעסוקתי, ומעתה הם ייהנו מהסכם מצוין ועשיר בהישגים אשר יחזק את מעמדם. אני מבקש להודות להנהלת העמותה אשר השכילה לגשר על הפערים ויחד עמנו לבנות אמון ומחויבות הדדית לשיתוף פעולה. תודתי נתונה גם למזכירת האיגוד המקצועי מהמרחב שרה איצקוביץ, ליועצת המשפטית ד"ר מור ארזי גלבוע וכמובן לחברי הוועד ועובדיSOS  שלא ויתרו ועל אף הקשיים גילו נחישות, סבלנות ואורך רוח לאורך כל המו"מ".

יו"ר ועד הפעולה של עמותת האגודה הישראלית לכפרי ילדים SOS, מלי בן שטרית: "בסיומו של מו"מ מורכב וממושך אני מודה להנהלה על שיתוף הפעולה שבעזרתו הגענו להסכמות, לחברי הוועד ולכל עובדי הכפרים אשר סיפקו גב ותמיכה לאורך כל הדרך. תודה ענקית מגיעה גם להסתדרות ולנציגיה המקצועיים, ובראשם לאון פרץ יו"ר מרחב עמקים צפוני, אשר בלעדיו לא היינו מגיעים להישגים הגדולים שלפנינו".