החל מיום א': שביתה כללית בכל קבוצת כלל ביטוח

לאחר שהנהלת כלל ביטוח בחרה שלא לקדם את המו"מ להסכם קיבוצי חדש, כ-4,000 עובדי החברה ישביתו באופן מלא את כלל שירותיה החל מהשבוע הבא *** יו"ר הוועד, רוני רז: "לצערנו הנהלת כלל מתעקשת לנהוג באופן חסר אחריות כלפי לקוחותיה, שותפיה וסוכני הביטוח ובמיוחד כלפי עובדיה. אנו קוראים לה להתחיל בהידברות אמיתית עם נציגי העובדים על מנת להגיע להסכם קיבוצי ראוי בהקדם"

כ-4,000 עובדי קבוצת כלל ביטוח יפתחו בשביתה כללית החל מיום ראשון הקרוב (18.6), על רקע חוסר ההתדמות במו"מ להסכם קיבוצי חדש בחברה.

במסגרת השביתה לא יינתנו באופן גורף שירותי החברה השונים לרבות קבלות קהל וטיפול בפניות באמצעות מוקדי שירות הלקוחות. כמו כן, לא יינתן שירות למעסיקים, לא יישלחו דו"חות, מכתבים ומסמכים אל הלקוחות ולא יבוצעו פעולות השקעה הקשורות לכספי העמיתים. סוכנים לא יוכלו להנפיק פוליסות של החברה ולא יתאפשרו פדיונות של כספי פנסיה.

ההחלטה לפתוח בשביתה נתמכת בסכסוך עבודה שהוכרז בכלל ביטוח בחודש נובמבר האחרון, בשל צעדים חד-צדדיים מצד ההנהלה שאף גררה רגליים במו"מ להסכם קיבוצי חדש.

בחודש מרץ פתחו העובדים בשביתה ליום אחד, בעקבותיה הושג הסכם ביניים שהסדיר את שכר המינימום בחברה ואמור היה להחזיר את הצדדים להידברות מרתונית להסכם קיבוצי חדש ומלא, במקביל להסכמה לשקט תעשייתי בחברה. ואולם, מאז הסכם הביניים לא חלה שום התקדמות בנושאי הליבה וכמעט שלא התקיימו פגישות מו״מ בין הצדדים, למרות בקשות הוועד ונכונותו.

עם תום תקופת השקט התעשייתי עליה הסכימו הצדדים, לא נותרה בפני נציגות העובדים ברירה אלא להשבית את החברה באופן מלא עד להסדרת הסכם קיבוצי חדש המשמר לכל הפחות את הישגי ההסכם הראשון ומיישם לקחים ופערים שעלו מיישומו עד כה.

יו"ר ועד עובדי כלל ביטוח, רוני רז, מסר: "ועד עובדי כלל ביטוח מצר על כך שהנהלת החברה מתעקשת לנהוג באופן חסר אחריות כלפי לקוחות החברה, שותפיה העסקיים וסוכני הביטוח ובמיוחד כלפי עובדיה. אנו קוראים לה להתחיל בהידברות אמיתית ומכבדת עם נציגי העובדים על מנת להגיע להסכם קיבוצי ראוי בהקדם".