הסכם קיבוצי ראשון בדיוטי פרי-ג'יימס ריצ'רדסון

למעלה מ-1,500 עובדי החברה המפעילה את החנויות הפטורות ממכס בנתב"ג ובמעברי גבול נוספים, ייהנו מתוספות שכר, מענקי התמדה, קרן השתלמות, תשלום מלא על ימי מחלה, הגדלת דמי ההבראה ועוד *** יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן בירך: "עובדי ג'יימס ריצ'רדסון מבינים היום כי החלטתם להתארגן הייתה הצעד הנכון ביותר" *** מנכ"ל ג'יימס ריצ'רדסון, אמנון תגורי: "הגענו להסכמות באופן מכובד ותוך שיתוף פעולה בין הצדדים" *** יו"ר ההסתדרות במרחב השפלה משה ארבלי: "הסכם מצוין שנותן תקווה ואופק לעובדים" *** יו"ר ועד הפעולה אורה קומורובסקי: "נמשיך להוביל את החברה להישגים חדשים"

יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן, מנכ"ל ג'יימס ריצ'רדסון אמנון תגורי, יו"ר ההסתדרות במרחב השפלה משה ארבלי ויו"ר ועד הפעולה בחברה אורה קומורובסקי, חתמו היום (ד') על הסכם קיבוצי ראשון ופורץ דרך לעובדי חנויות הדיוטי פרי של ג'יימס ריצ'רדסון, אשר התארגנו בהסתדרות במהלך 2015.

עובדי ג'יימס ריצ'רדסון מועסקים בחנויות החברה הפטורות ממכס בנמל התעופה בן גוריון, במעברי הגבול בערבה ובטאבה ובנמל אשדוד. מספר העובדים אשר ייהנו מתנאי ההסכם משתנה באופן עונתי, ונע בין 1,500 איש בשגרה ל-1,800 איש בחודשי הקיץ העמוסים יותר בנוסעים. מדובר בין היתר בעובדי מכירות, שירות לקוחות, קופאים, עובדי מחסן ולוגיסטיקה ועוד.

בנוסף לשותפים במעמד החתימה, המו"מ לגיבוש ההסכם לווה על ידי יו"ר אגף הפנסיה בהסתדרות עו"ד מיה פרי-אלתרמן, מ"מ יו"ר ההסתדרות במרחב השפלה דני אוחיון ומזכירת האיגוד המקצועי יעל דלאל ועו"ד עדית דוידוביץ' מהמרחב.

ההסכם מסדיר לראשונה את מערכת יחסי העבודה בחברת ג'יימס ריצ'רדסון באופן קיבוצי, ובין היתר הוא כולל תוספת שכר בגובה 200 שקל לכל עובד בעל שנת ותק אחת לפחות. ההסכם מעגן אף את נושא ההפרשות הפנסיוניות תוך הרחבת בסיס ההפרשות לפנסיה גם בגין תוספת משמרות ותמריצים, ומבטיח פתיחת קרן השתלמות לעובדים אשר יצברו את הוותק הנדרש בחברה.

בנוסף לכך הוסכם על הגדלת סכום דמי ההבראה ועל 100% מהשכר על ימי מחלה מהיום הראשון, לעובדים אשר יצברו ותק נדרש.

לצד זאת ההסכם גם מסדיר את מעמד העובדים ומספק להם ביטחון תעסוקתי שכן הוא כולל מנגנונים משותפים להנהלה, להסתדרות ולוועד בכל הקשור לסיום העסקתם של עובדים בחברה.

תוקפו של ההסכם הוא למשך שנתיים, כאשר הוסכם מראש בין הצדדים כי לקראת סיום התקופה ישובו הצדדים לשולחן הדיונים לשם קיום מו"מ על חידושו. יצוין כי עוד במהלך תקופת ההסכם יתקיים מו"מ על תוספת שכר נוספת החל ממשכורת נובמבר 2018.

יו"ר ההסתדרות, אבי ניסנקורן, אמר במעמד החתימה על ההסכם: "עובדי ג'יימס ריצ'רדסון מבינים היום כי החלטתם להתארגן בהסתדרות הייתה הצעד הנכון ביותר, אשר הניב להם הסכם קיבוצי פורץ דרך שישפר את תנאי העסקתם ויסדיר את מעמדם בחברה. אני מבקש להודות ליו"ר ההסתדרות במרחב השפלה משה ארבלי, למנכ"ל החברה אמנון תגורי ולכל מי שנרתם לקידום ההסכם תוך המו"מ המורכב. יישר כוח גם לחברי ועד הפעולה בראשות אורה קומורובסקי על הנחישות והנכונות לאחד את העובדים ולדאוג לרווחתם". 

מנכ"ל ג'יימס ריצ'רדסון, אמנון תגורי, הצטרף לדבריו של ניסנקורן ואמר: "אני שמח ומברך על כך שהגענו להסכמות באופן מכובד ותוך שיתוף פעולה בין הצדדים. נמשיך לעבוד יחד ונסתכל באופן חיובי אל עבר העתיד של החברה".

יו"ר ההסתדרות במרחב השפלה, משה ארבלי, ציין: "בשעה טובה הגענו להסכם מצוין שנותן תקווה ואופק לעובדים שבמשך שנים קיוו וציפו לו. זהו יום מכונן מבחינת חברת ג'יימס ריצ'רדסון ועובדיה, ואני מברך על כך שהצלחנו לסיים את המו"מ ולחתום על ההסכם. אני מודה לכל מי שסייע במהלך הדיונים ובראשם ליו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן אשר היה מעורב אישית ונתן גיבוי וסיוע כבר משלב התארגנות העובדים".

יו"ר ועד הפעולה של ג'יימס ריצ'רדסון, אורה קומורובסקי, הוסיפה: "עובדי ג'יימס ריצ'רדסון מברכים על ההסכם שהושג לאחר תקופת הידברות ממושכת. אנו מבקשים להודות לכל מי שליווה אותנו במהלך המו"מ ובטוחים שעתה עם ההסכם נמשיך כולנו יחד להוביל את החברה להישגים חדשים תוך המשך ההקפדה שלנו על מצוינות בשירות".

מעמד חתימת ההסכם

מעמד החתימה על ההסכם