בצל איומי הסגירה והפיטורים: עובדי ויסוניק בקרית גת התאגדו בהסתדרות ויוצאים למאבק על הבית

העובדים שהתאגדו בשבועות האחרונים במהלך בזק, מבקשים להגן על עתידם ולהבטיח תנאי פרישה הולמים במידה ולא תימנע סגירת המפעל *** בשבועות הקרובים העובדים ינקטו בצעדים ארגוניים ובפעילות מחאה שתכלול, בין היתר, הפסקת פעילות בקווי הייצור ומניעת מעבר סחורות בשערי המפעל *** יו"ר ההסתדרות במרחב אשקלון, רמי גואטה: "לא יעלה על הדעת כי הידע ושיטות הייצור אשר עליהם עמלו מאות עובדים בישראל, יועברו לסין תוך הפקרת העובדים בארץ ללא רשת ביטחון כלכלית" ***

בצל איומי הסגירה של מפעל ויסוניק ישראל והכוונה להעתיק את קווי הייצור של החברה לסין, מאות עובדי המפעל בקרית גת הקימו ועד פעולה והתאגדו בשבועות האחרונים בהסתדרות. הרקע למהלך נעוץ בהודעתה של חברת האם Johnson Controls International בתחילת חודש יולי, על הכוונה לסגור את המפעל בארץ בהליך הדרגתי אשר יימשך עד 2018. עם היוודע הבשורה, ובניסיון למנוע את רוע הגזירה והשלכותיה, העובדים התארגנו במהלך בזק וכעת הם פועלים, בגיבוי ההסתדרות, על מנת להבטיח את עתידם.

במסגרת המאבק על גורל העובדים, ההסתדרות הכריזה על סכסוך עבודה בוויסוניק ועובדי המפעל בקרית גת, פתחו אמש (ד') בשורה של צעדים ארגוניים אשר צפויים להחריף בשבועות הקרובים. כחלק מהצעדים הצפויים, העובדים מתכננים פעילות מחאה נרחבת שתכלול בין היתר, את הפסקת פעילות קווי הייצור במפעל ומניעת מעבר סחורות וחומרי גלם אל שטח המפעל וממנו.

יודגש כי נציגות העובדים במפעל מקבלת ליווי צמוד מיו"ר ההסתדרות במרחב אשקלון, רמי גואטה וממזכירי האיגוד המקצועי במרחב: חיים פרטוש, עו"ד אלרואי צמח ורון מלול. במקביל להרחבת הצעדים הארגוניים, נמשכים המאמצים להוביל לפתרון המשבר בערוצים נוספים, בהם ניסיונות הידברות של ההסתדרות והוועד מול הנהלת החברה ונציגיה בארץ ובחו"ל, בסיועו של עו"ד אהוד שילוני.

יו"ר ההסתדרות במרחב אשקלון, רמי גואטה, מסר היום כי: "ההסתדרות תמשיך לפעול בכל הערוצים שעומדים לרשותה על מנת להגן על זכויות העובדים ולעמוד לצידם של עובדי המפעל בקרית גת. לא יעלה על הדעת כי הידע ושיטות הייצור אשר עליהם עמלו מאות עובדים בישראל, יועברו לסין תוך הפקרת העובדים בארץ ללא רשת ביטחון כלכלית. אני קורא למקבלי ההחלטות ולכל הגורמים המעורבים בדבר, להתערב באופן מיידי במשבר ולשלב ידיים במאמץ למען העובדים, תוך שמירה על עתיד התעשייה בישראל והמקום החשוב שהיא ממלאת בפיתוח הפריפריה".